طرز تهیه مربای پوست هندوانه

طرز تهیه مربای پوست هندوانه با جوش شیرین فیلم مربای پوست هندوانه طرز تهیه مربای پوست هندوانه خانم گلاور طرز تهیه مربای پوست هندوانه با اهک طرز تهیه مربای پوست هندوانه کوکپد طرز تهیه مربای پوست هندوانه نی نی سایت طرز تهیه مربای هندوانه اپارات مربای پوست هندوانه رزا منتظمی

مربای پوست هندوانه یکی از مرباهای خوشمزه و با عطر و طعم بی نظیر است که روش تهیه و پخت این مربا بسیار راحت و سریع و از لحاظ اقتصادی با صرفه است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای پوست هندوانه در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم مربای پوست هندوانه
پوست هندوانه۵۰۰ گرم
شکر۵۰۰ گرم
هل۲ تا ۳ عدد
گلاب۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم‌کرده۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو۱ قاشق غذاخوری
آب۲ لیوان

طرز تهیه مربای پوست هندوانه

مرحله اول

برای تهیه مربای پوست هندوانه خوشمزه ابتدا هندوانه را برش دهید و قسمت قرمز آن را جدا کنید و کنار بگذارید، بعد پوست سبز رنگ را تمیز بشورید و در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید یا از قالب آماده برای شکل دادن استفاده کنید.

مرحله دوم

بعد قطعات خرد شده پوست هندوانه را داخل یک قابلمه مناسب بریزید و به آن آب اضافه کنید به اندازه‌ای که آب کاملا روی پوست‌های هندوانه را بگیرد و کمی بالاتر از سطح آن‌ها باشد.

مرحله سوم

سپس درب قابلمه را ببندید و روی حرارت متوسط قرار دهید و به مدت یک ساعت اجازه دهید تا پوست‌های‌ هندوانه کاملا پخته شوند، بعد از این زمان پوست‌ها را آبکشی کنید.

مرحله چهارم

دوباره پوست‌های هندوانه را داخل قابلمه بریزید و روی آن آب بگیرید و سپس روی حرارت ملایم قرار دهید، بعد شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا در آب حل شود.

مرحله پنجم

حالا مقداری زعفران را همراه با کمی آب جوش در ظرفی ریخته و روی حرارت ملایم اجازه دهید تا دم بکشد، بعد ۲ قاشق زعفران دم‌کرده غلیظ را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مرحله ششم

وقتی رنگ زعفران در مخلوط مواد کاملا باز شد، هل را که سوراخ کرده اید یا از قبل پودر شده است به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا عطر هل در همه مواد پخش شود.

مرحله هفتم

بعد از آن به سلیقه و دلخواه خودتان اگر می‌خواهید که مربا بافت ترد تری داشته باشد از مقداری آهک خوراکی استفاده کنید و داخل مخلوط مواد بریزید و هم بزنید تا کاملا با مواد ترکیب شود.

نکته: استفاده از آهک خوراکی در طعم و مزه مربا تاثیری ندارد.

مرحله هشتم

وقتی آب به جوش آمد یک لیموی تازه را برش بزنید و آب آن را بگیرید و سپس یک قاشق از اب لیمو ترش را به ترکیب مواد اضافه کنید و هم بزنید تا از شکرک زدن مربا جلوگیری کند.

مرحله نهم

بعد اجازه دهید تا مربا قوام پیدا کند و به غلظت دلخواه برسد، بعد از روی حرارت بردارید و درب قابلمه را ببندید و در دمای محیط قرار دهید تا مربا خنک شود و مانند شیشه بافت بلوری پیدا کند.

مرحله دهم

در این مرحله مربای پوست هندوانه را که خنک شده است در شیشه‌ بریزید و درب آن را محکم ببندید و در یخچال قرار دهید و برای مدت طولانی نگهداری کنید. در آخر مقداری از مربای پوست هندوانه را در ظرف مناسب بریزید و در وعده صبحانه همراه با کره، خامه و نان تازه سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 5 اسفند 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.