طرز تهیه ترشی مخلوط

طرز تهیه ترشی مخلوط قرمز با رب گوجه طرز تهیه ترشی مخلوط فوری طرز تهیه انواع ترشی طرز تهیه ترشی مخلوط کرمانی طرز تهیه ترشی مخلوط بازاری طرز تهیه ترشی مخلوط بندری طرز تهیه ترشی مخلوط تبریزی

ترشی مخلوط یکی از انواع ترشی های خوشمزه و اصیل ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی مخلوط در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم ترشی مخلوط
گل کلم۵۰۰ گرم
هویج۳۰۰ گرم
خیار بوته ای۲۰۰ گرم
سیر۷ حبه
موسیر خشک۱۰ عدد
بامیه۱۵۰ گرم
کرفس۲۰۰ گرم
فلفل سبز۱ عدد
تخم گشنیز و سیاهدانهاز هر کدام ۲ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق غذاخوری
سرکهبه مقدار کافی

طرز تهیه ترشی مخلوط

مرحله اول

برای تهیه ترشی مخلوط خوشمزه در ابتدای کار گل کلم را شسته و به صورت اندازه های دلخواه خرد می کنیم. در ادامه هویج را می شوییم و پس از جدا کردن پوست آن به صورت حلقه ای متوسط خرد می کنیم.

مرحله دوم

حالا گل کلم و هویج را به همراه مقداری نمک و زردچوبه درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم مواد درون قابلمه به مدت ۵ دقیقه بپزند تا کمی نرم شوند.

مرحله سوم

پس از گذشت این زمان گل کلم و هویج را درون آبکش ریخته و اجازه می دهیم آب اضافی شان خارج شود. حالا خیار بوته ای را به همراه بامیه، کرفس و فلفل سبز می شویم، سپس اجازه می دهیم کاملا خشک شوند.

مرحله چهارم

در ادامه خیار بوته ای، کرفس و فلفل سبز را به اندازه های دلخواه خرد کرده و کنار می گذاریم. حالا خیار بوته ای، سیر، موسیر خشک، بامیه و فلفل سبز را به کاسه حاوی گل کلم و هویج می افزاییم، سپس به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

حالا تخم گشنیز و سیاهدانه را به مواد ترشی اضافه کرده، سپس به خوبی مخلوط می کنیم. در ادامه مواد ترشی را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و مقداری سرکه را به همراه نمک مخلوط کرده و درون ظرف حاوی مواد ترشی می ریزیم.

مرحله ششم

در ادامه درب ظرف را محکم بسته، سپس اجازه دهیم ترشی به مدت ۱۰ روز در دمای محیط استراحت کند تا کاملا برسد. پس از گذشت این زمان ترشی را درون یخچال قرار می دهیم و به همراه غذا سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 16 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.