طرز تهیه ترشی نازخاتون

طرز تهیه ترشی نازخاتون با سرکه فیلم اموزش طرز تهیه ترشی نازخاتون طرز تهیه ترشی نازخاتون با تمر هندی طرز تهیه ترشی نازخاتون با گوجه طرز تهیه ترشی نازخاتون بارب انار طرز تهیه نازخاتون بابلی طرز تهیه نازخاتون با گردو طرز تهیه نازخاتون با آبغوره

ترشی نازخاتون از چاشنی های بسیار خوشمزه و فوری شمال کشورمان است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی نازخاتون در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم ترشی نازخاتون
بادمجان دلمه ای۱۲ عدد
سیر۷ حبه
فلفل سبز تند۱۰ عدد
نمک و گلپربه مقدار کافی
آبغوره۱ و نیم لویان
سرکه قرمز½ لیوان
سبزی ترشی۲۰۰ گرم
هویج۳ عدد

طرز تهیه ترشی نازخاتون

مرحله اول

برای تهیه ترشی نازخاتون شمالی در ابتدای کار بادمجان را می شوییم، سپس با دستمال حوله ای خشک می کنیم. در ادامه بادمجان را روی حرارت قرار می دهیم تا کباب شود، سپس پوست آن را جدا می کنیم.

مرحله دوم

حالا بادمجان را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز ساطوری می کنیم. در ادامه هویج را می شوییم و پوست آن را جدا می کنیم، سپس درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم و قابلمه را روی حرارت می گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم هویج کمی نرم شود. در ادامه سبزی ترشی را (نعنا، ترخون، ریحان، پیازچه) را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه سبزی ترشی را روی تخته گوشت قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط سبزی ترشی نازخاتون را به صورت ریز ساطوری می کنیم، سپس پوست سیر را جدا می کنیم و می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه فلفل سبز را می شوییم و به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله هویج را از قابلمه خارج می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه هویج را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه بادمجان را به همراه هویج، فلفل سبز و سیر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

حالا نمک، سرکه، آبغوره و گلپر را به مواد اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه یک شیشه درب دار تمیز انتخاب می کنیم، سپس ترشی ناز خاتون را درون آن می ریزیم.

مرحله هفتم

در نهایت درب ظرف را محکم می بندیم تا از ورود هوا درون ترشی جلوگیری کنیم. توجه داشته باشید که این ترشی پس از درست شدن آماده مصرف است اما بهتر از برای طعمی بهتر آن را به مدت ۲ روز درون یخچال قرار دهیم تا جا بیوفتد. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 9 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.