طرز تهیه ترشی لیمو

طرز تهیه ترشی لیمو ترش با پوست طرز تهیه ترشی لیمو ترش شیرازی طرز تهیه ترشی لیمو ترش بلوچی طرز تهیه ترشی لیمو ترش کامل طرز تهیه ترشی لیمو ترش هندی طرز تهیه ترشی لیمو ترش با رب انار طرز تهیه ترشی لیمو ترش با سرکه طرز تهیه ترشی لیمو ترش با روغن زیتون

ترشی لیمو یکی از انواع ترشی‌های خوشمزه و دلچسب است که عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد و به عنوان یکی از انواع دورچین و مخلفات غذا می‌توانید از آن برای پذیرایی استفاده کنید، ترشی لیمو را می‌توانید خیلی راحت و سریع درست کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی لیمو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم ترشی لیمو ترش
لیمویک کیلو
نمک۴ قاشق غذا خوری
فلفل قرمز۱ قاشق غذا خوری

دستور تهیه ترشی لیمو

مرحله اول

ابتدا لیمو ترش‌های تازه و آب دار و بزرگ و زرد رنگ را تمیز بشورید و به مدت یک روز در آفتاب پهن کنید تا کاملا خشک شوند، به جای این کار می‌توانید لیمو‌ها را با پارچه نخی خوب خشک کنید، بهتر است از لیمو‌های پوست نازک استفاده کنید.

مرحله دوم

در صورتی که لیموها خیس باشند ترشی کپک می‌زند، سپس اگر می‌خواهید لیمو‌ها را با پوست ترش کنید، آن‌ها را به شکل ورقه ای و ضخامت تقریبا یک سانتیمتر برش بزنید و هسته آن‌ها را جدا کنید چون هسته موجب تلخ شدن ترشی می‌شود.

مرحله سوم

می‌توانید پوست لیمو‌ها را کاملا بگیرید و بعد آن‌ها را به شکل ورقه‌ای برش بزنید که در این صورت باید زمان بیشتری را برای درست کردن ترشی صرف کنید، ولی طعم و عطر ترشی بهتر و خوشمزه‌تر می‌شود، دقت کنید که حتما هسته‌ها را جدا کنید.

مرحله چهارم

بعد یک شیشه را تمیز بشورید و کاملا با پارچه نخی خشک کنید چون اگر شیشه خیس باشد، ترشی کپک می‌زند، سپس یک لایه از لیمو‌ها را کف شیشه بچینید و روی آن‌ها مقداری نمک بریزید، بهتر است از نمک دانه درشت یا نمک دریایی استفاده کنید.

مرحله پنجم

توجه کنید که مقدار نمک باید زیاد باشد، چون اگر مقدار نمک کم باشد طعم ترشی لیمو به تلخی می‌زند و یا ترشی کپک می‌زند، بعد از آن با توجه به ذائقه و به دلخواه خودتان مقداری فلفل قرمز را هم روی لیموها بریزید و کاملا روی سطح آن‌ها پخش کنید.

مرحله ششم

اگر می‌خواهید طبع سرد لیمو را بگیرید بهتر است از مقداری سیاه دانه برای درست کردن ترشی استفاده کنید و روی لیمو‌ها بریزید، بعد دوباره یک لایه لیمو روی آن‌ها بچینید و نمک و فلفل قرمز روی آن‌ها بریزید و پخش کنید تا روی لیموها را بگیرد.

مرحله هفتم

به همین صورت ادامه دهید تا شیشه کاملا پر شود و بعد آب تعدادی لیموی تازه را بگیرید و داخل شیشه بریزید تا یک سوم شیشه پر شود، سپس در شیشه را کاملا با سلفون بپوشانید و دوباره یک لایه دیگر سلفون روی در شیشه و اطراف آن بکشید.

مرحله هشتم

سپس درب شیشه را ببندید و دوباره روی آن را هم سلفون بکشید تا هوا وارد شیشه نشود، بعد شیشه را به مدت ۲۱ روز در آفتاب قرار دهید تا آماده شود و هر روز شیشه را برگردانید، بعد از این زمان ترشی آماده است و می‌توانید از آن استفاده کنید. در آخر ترشی لیمو را در ظرف مناسب بریزید و همراه با انواع غذاها و به خصوص غذاهای محلی سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 2 خرداد 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.