طرز تهیه مارمالاد زردآلو

طرز تهیه مارمالاد زردآلو بدون ژلاتین طرز تهیه مارمالاد زردآلو خانم گل آور طرز تهیه مارمالاد زردآلو با ژلاتین مارمالاد زردآلو رزا منتظمی مارمالاد زردالو نی نی سایت مارمالاد زردآلو بدون شکر مارمالاد زردآلو قیمت مارمالاد زردآلو مامی سایت

مارمالاد زردآلو یکی از انواع مارمالادهای خوشمزه است که معمولا برای تزیین برخی از شیرینی و کیک ها از آن استفاده می کنند، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مارمالاد زردآلو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مارمالاد زردآلو
زردآلو۱ کیلوگرم
زعفران دم کرده غلیظ۲ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین۱ قاشق مرباخوری
شکر۱ کیلوگرم
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق سوپخوری

طرز تهیه مارمالاد زردآلو

مرحله اول

برای تهیه مارمالاد زردآلو خوشمزه در ابتدای کار زردآلوها را می شوییم، سپس با چاقو آنها را به ۲ قسمت تقسیم کرده و هسته هایشان را جدا می کنیم. حالا زردآلوها را درون دستگاه غذاساز ریخته و کمی میکس می کنیم.

مرحله دوم

توجه داشته باشید میکس کردن زردآلوها به اندازه ای نباشد که آب بیندازند. در ادامه پوره زردآلو را درون یک قابلمه مناسب ریخته و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا بجوشد، سپس شکر را به قابلمه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا با یک قاشق چوبی به خوبی مخلوط می کنیم تا ذرات شکر حل شود، سپس کف روی آنرا با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم تا در نهایت مارمالاد شفاف و براقی داشته باشیم. در ادامه اجازه می دهیم پوره زردآلو کمی غلیظ شود.

مرحله چهارم

برای اینکه متوجه شوییم مارمالاد زردآلو به قوام مناسب رسیده است یا خیر، به اندازه یک قاشق غذاخوری از شهد آن برداشته و کنار می گذاریم تا خنک شود. زمانی که شهد خنک شد، آنرا بین دو انگشت تست می کنیم.

مرحله پنجم

در صورتی که مارمالاد بین دو انگشت حالت کش دار داشت قوام آن مطلوب است، سپس زعفران دم کرده را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. در ادامه پودر ژلاتین را به همراه ۱ قاشق مرباخوری آب مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

حالا ژلاتین را روی حرارت بخار کتری به روش بنماری حل کرده و کنار می گذاریم تا خنک شود. در ادامه قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس آب لیمو ترش تازه را به همراه ژلاتین حل شده به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم مارمالاد زردآلو در دمای محیط استراحت کند تا کاملا خنک شود. حالا یک ظرف شیشه ای برداشته و می شوییم، سپس درون آنرا با دستمال حوله ای کاملا تمیز می کنیم تا رطوبتی باقی نماند.

مرحله هشتم

در ادامه مارمالاد خنک شده را درون ظرف ریخته و درب آنرا محکم می بندیم تا از ورود هوا درون آن جلوگیری کنیم، سپس مارمالاد را در یخچال نگهداری می کنیم. برای ماندگاری طولانی مدت، مارمالاد را بسته بندی و فریز کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 3 بهمن 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.