طرز تهیه مربای هویج مجلسی

فیلم طرز تهیه مربای هویج شفاف طرز تهیه مربای هویج با پیمانه طرز تهیه مربای هویج نی نی سایت طرز تهیه مربای هویج مجلسی طرز تهیه مربای هویج خانگی اپارات طرز تهیه مربای هویج با وانیل طرز تهیه مربای هویج با زرشک طرز تهیه مربای هویج در آشپزخانه کوچک من

مربای هویج یکی از انواع مرباهای خوشمزه و پرطرفدار در سراسر جهان است که معمولا برای صبحانه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مربای هویج مجلسی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مربای هویج مجلسی
هویج۵۰۰ گرم
شکر۷۰۰ گرم
آب لیمو ترش۳ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق چایخوری
آب۳ تا ۳٫۵ لیوان
هل سبز۵ عدد

طرز تهیه مربای هویج مجلسی

مرحله اول

برای تهیه مربای هویج خوشمزه ابتدا هویج را پوست می گیریم و به خوبی می شوییم، سپس به صورت دلخواه خرد می کنیم. می توانیم هویج ها را به صورت نگینی یا خلالی خرد کرده یا با رنده درشت رنده کنیم.

نکته: اگر بخواهیم مربای هویج را به صورت گل رز درست کنیم، باید هویج ها را با پوست کن یا یک چاقوی تیز برش بزنیم و به صورت گل بپیچیم، سپس با خلال دندان فیکس کنیم.

مرحله دوم

ما در این آموزش هویج ها را با رنده درشت رنده کردیم. در ادامه هویج رنده شده را به همراه آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر شروع به جوشیدن کند.

مرحله سوم

در این مرحله پس از اینکه آب جوش آمد، حرارت زیر قابلمه را ملایم تر می کنیم و اجازه می دهیم هویج ها به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بپزند و نرم شوند. پس از گذشت ۳۰ دقیقه هویج ها را چک می کنیم.

مرحله چهارم

اگر هوج ها در حد له شدن پخته بوند، می توانیم شکر را به همراه دانه های هل، آب لیمو ترش و زعفران دم کرده به قابلمه اضافه کنیم. حالا باید صبر کنیم تا شربت مربا شروع به جوشیدن کند و شکر به طور کامل حل شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه شربت مربا شروع به جوشیدن کرد، کف های روی سطح آنرا با قاشق جمع می کنیم و دور می ریزیم. این کار باعث می شود که در پایان رنگ مربا زیباتر و شفاف تر شود. حالا باید صبر کنیم تا مربا به قوام برسد.

مرحله ششم

برای اینکه متوجه شویم، مربا به قوام رسیده است، ۱ قاشق از شربت مربا بر می داریم. پس از اینکه خنک شد، بین دو انگشت خود آنرا تست می کنیم. در صورتی که شربت مربا بین دو انگشت کش بیاید، مربا آماده است.

مرحله هفتم

پس از اینکه مربا به قوام رسید، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم مربا از حرارت بیفتد و با دمای محیط یکسان شود. در نهایت دانه های هل را از مربا خارج کرده و مربا را درون ظرف دلخواه میریزیم. در یخچال قرار می دهیم.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 22 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.