طرز تهیه ترشی لوبیا سبز

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز با گوجه طرز تهیه ترشی لوبیا سبز با هویج طرز تهیه ترشی لوبیا سبز خرد شده طرز تهیه ترشی لوبیا سبز با قارچ فیلم ترشی لوبیا سبز طرز تهیه ترشی لوبیا سبز با سرکه سیب طرز تهیه ترشی لوبیا سبز با رب انار طرز تهیه ترشی لوبیا سبز با بادمجان

ترشی لوبیا سبز یکی از انواع ترشی های ساده و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود ، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی لوبیا سبز در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم ترشی لوبیا سبز
لوبیا سبز۵۰۰ گرم
سرکه سفید۲ لیوان
آب۱ لیوان سرخالی
نمک۱٫۵ قاشق چایخوری
سیر۶ حبه
فلفل قرمز۲ عدد
ترخون و مرزه۱ دسته کوچک

طرز تهیه

مرحله اول

برای تهیه ترشی لوبیا سبز خوشمزه ابتدا لوبیاها را به خوبی می شوییم، سپس درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی شان به طور کامل خارج شود. در ادامه لوبیاها را روی دستمال می چینیم تا به طور کامل خشک شوند.

مرحله دوم

در این مرحله سر و ته لوبیاها را با یک کارد تیز جدا می کنیم. در ادامه آب را به همراه سرکه داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم ترکیب آب و سرکه کمی گرم شوند.

مرحله سوم

حالا نمک را اضافه کرده و کمی هم می زنیم تا نمک به طور کامل درون ترکیب آب و سرکه حل شود. در ادامه لوبیا سبز را به قابلمه اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم، سپس درب قابلمه را می گذاریم تا رنگ لوبیا تغییر کند.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که در تمام مراحل باید حرارت زیر قابلمه ملایم باشد تا ترکیب سرکه و آب تبخیر نشود. پس از اینکه رنگ لوبیا سبز تغییر کرد، اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه دیگر درون قابلمه بماند تا کمی پخته شود.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان لوبیا سبز را از قابلمه خارج می کنیم. در ادامه یک شیشه مناسب را به خوبی می شوییم و با یک دستمال تمیز به طور کامل خشک می کنیم. در ادامه لوبیا سبز ها را به ترتیب درون شیشه می چینیم.

مرحله ششم

حالا در بین لوبیا سبزها مقداری سیر، فلفل قرمز، ترخون و مرزه قرار می دهیم. در ادامه ترکیب سرکه و آب درون قابلمه را روی لوبیاها می ریزیم، سپس درب شیشه را محکم می بندیم به صورتی که هیچ گونه هوایی وارد شیشه نشود.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید که ترکیب سرکه و آب باید حدود یک بند انگشت بالاتر از سطح مواد باشد. در ادامه شیشه ترشی را در یک جای خشک و خنک قرار می دهیم تا ترشی آماده شوند. پس از گذشت ۷ تا ۱۰  روز ترشی آماده مصرف است.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 15 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.