طرز تهیه ترشی یونانی

ترشی یونانی عمه لیلا , طرز تهیه ترشی یونانی , دستور پخت ترشی یونانی

ترشی یونانی یکی از انواع ترشی های خوشمزه و پرطرفدار یونانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی یونانی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم ترشی یونانی
کنسرو ذرت۲ قوطی
فلفل دلمه ای رنگی۳ عدد
هویج۲ عدد
قارچ دکمه ای۵۰۰ گرم
کنسرو بلال کوچک۲ قوطی
زیتون بدون هسته۳۰۰ گرم
روغن زیتون۱ لیوان
سرکه۲ لیوان
پودر کاری و گلپربه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه ترشی یونانی

مرحله اول

برای تهیه ترشی یونانی خوشمزه، ابتدا فلفل دلمه ای رنگی را میشوییم، سپس روی دستمال حوله ای قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی شان خارج شود. در ادامه فلفل دلمه ای را درون یک ظرف جداگانه به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله هویج را میشوییم، سپس روی دستمال حوله ای قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی شان خارج شود. در ادامه پوست آن را جدا می کنیم، سپس درون یک ظرف جداگانه به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

حالا هسته زیتون های سبز و سیاه را خارج می کنیم، سپس زیتون ها را درون یک ظرف جداگانه به صورت حلقه ای خرد می کنیم. در ادامه قارچ را تمیز می شوییم، سپس روی دستمال حوله ای قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی شان خارج شود.

مرحله چهارم

حالا قارچ را به صورت ورقه ای خرد می کنیم. در ادامه درون یک قابلمه آب، نمک و کمی آبلیمو اضافه می کنیم، سپس روی حرارت می گذاریم، سپس قارچ را به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم قارچ به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه جوش بزند تا نرم شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله قارچ را آبکش می کنیم، سپس روی دستمال حوله ای قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی شان خارج شود. یک کاسه بزرگ و جادار انتخاب می کنیم. توجه داشته باشید کاسه به هیچ وجه خیس یا نمدار نباشد.

مرحله ششم

حالا هویج، فلفل دلمه ای، قارچ، کنسرو ذرت، کنسرو بلال کوچک و زیتون حلقه ای را به کاسه اضافه می کنیم، سپس خوب مواد را زیر و رو می کنیم تا مخلوط و یکدست شود. در ادامه پودر کاری، گلپر، روغن زیتون، فلفل سیاه و نمک را به مخلوط ترشی اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله ترشی را خوب مخلوط می کنیم تا ادویه ها به تمام قسمت های ترشی برسد. در ادامه سرکه را به مخلوط ترشی اضافه می کنیم، سپس مواد را زیر و رو می کنیم تا سرکه به تمام مواد ترشی برسد.

مرحله هشتم

در نهایت یک ظرف شیشه ای مناسب انتخاب می کنیم و با دستمال رطوبت آن را خشک می کنیم، سپس مخلوط ترشی را درون شیشه می ریزیم. در ادامه درب شیشه را محکم می بندیم و به مدت ۲ تا ۳ هفته در جای خشک و خنک قرار می دهیم تا ترشی آماده شود. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 5 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.