طرز تهیه دونر کباب بوقلمون

طرز تهیه دونر کباب بوقلمون , دستور پخت دونر کباب بوقلمون

دونر بوقلمون یکی از انواع غذاهای ساده و بسیار خوشمزه کشور ترکیه است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دونر کباب بوقلمون در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت بوقلمون۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
روغن مایع½ فنجان
ماست۱ فنجان
رب گوجه فرنگی۱ قاشق مرباخوری
پودر فلفل قرمز۲ و نیم قاشق مرباخوری
نمک۲ و نیم قاشق مرباخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
پودر آویشن۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه دونر کباب بوقلمون

مرحله اول

برای تهیه دونر کباب بوقلمون خوشمزه ابتدای کار پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه پیاز را به همراه ماست و روغن مایع درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا رب گوجه فرنگی را به همراه نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و پودر آویشن به کاسه حاوی ماست اضافه می کنیم، سپس خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه گوشت بوقلمون را درون مخلوط ماست اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله روی کاسه حاوی گوشت بوقلمون را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت درون یخچال بماند تا گوشت بوقلمون مزه دار شود. در ادامه پس از گذشت این زمان گوشت بوقلمون را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله چهارم

حالا روی سطح کار را با سلفون می پوشانیم، سپس گوشت بوقلمون را روی آن قرار می دهیم و با سلفون گوشت را به صورت کامل رول می کنیم. در ادامه گوشت بوقلمون را به مدت ۱ شب درون فریزر قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از گذشت این زمان گوشت بوقلمون را از یخچال فریزر خارج می کنیم، سپس با چاقوی تیز به صورت ورقه ای نازک برش می زنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم روغن مایع به خوبی گرم شود، سپس گوشت های ورقه ای را درون تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم یک طرف دونر کباب کاملا سرخ و مغز پخت شود. در ادامه گوشت های بوقلمون را درون تابه بر می گردانیم.

مرحله هفتم

در نهایت اجازه می دهیم طرف دیگر دونر کباب ها کاملا سرخ شوند. در ادامه دونر کباب ها را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه نان تازه، گوجه فرنگی، جعفری تازه و خیار شور سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 23 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.