طرز تهیه کیک مدوویک

کیک مدوویک شف طیبه کیک مدوویک چیست طرز تهیه کیک روسی کیک روسی مدوویک خرید کیک مدوویک

کیک مدوویک یکی از انواع کیک های بسیار محبوب و مجلسی کشور روسیه است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک مدوویک در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم طرز تهیه کیک مدوویک
کره۱۱۳ گرم
شکر۱۰۰ گرم
عسل۳ قاشق سوپخوری
جوش شیرین۱۲ گرم
آرد سه صفر قنادی۴۵۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
وانیل۱ قاشق چایخوری
خامه فرم گرفته قنادیبه مقدار کافی
مواد لازم شهد
عسل۱ قاشق غذاخوری
آب۱ لیوان

طرز تهیه کیک مدوویک

مرحله اول

برای تهیه کیک مدوویک روسی ابتدای کار کره و شکر را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم، سپس هم می زنیم تا کره و شکر ذوب شود. در ادامه تخم مرغ را به مخلوط کره اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا تخم مرغ را به صورت مداوم هم می زنیم تا تخم مرغ پخته نشود. در ادامه مخلوط تخم مرغ را از روی حرارت بر می داریم، سپس وانیل، عسل و جوش شیرین را به آن اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می ریزیم، سپس به تدریج به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک هم می زنیم تا خمیری چسبناک درون کاسه جمع شود. دقت کنید خمیر را با دست ورز ندهید.

مرحله چهارم

حالا روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم، سپس خمیر را روی آن قرار می دهیم و روی خمیر را با کیسه فریزر می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون دمای محیط استراحت کند تا حجم بگیرد.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از گذشت این زمان خمیر را با دست به مدت ۵ دقیقه ورز می دهیم، سپس به ۸ قسمت مساوی تقسیم می کنیم. در ادامه هر قسمت را چانه می گیریم و هر کدام را روی کاغذ روغنی مجزا قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا چانه ها را با وردنه به صورت نازک پهن می کنیم، سپس با کاتر گرد قطر ۱۶ خمیر را قالب می زنیم و اضافی های آن را بر می داریم. در ادامه مابقی خمیر ها را به همین شکل برش می زنیم، سپس فر را روی حرارت ۱۹۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه خمیر ها را به همراه کاغذ روغنی درون سینی فر منتقل می کنیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار و اجازه می دهیم هر لایه خمیر به مدت ۵ دقیقه بپزد.

مرحله هشتم

حالا زمانی که لایه های کیک کاملا پخته شدند، آن ها را روی توری قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در ادامه لایه های کیک را درون کیسه فریزر قرار می دهیم، سپس اضافه های خمیر ها را چانه می گیریم.

مرحله نهم

در این مرحله چانه را روی کاغذ روغنی قرار می دهیم و با کمک وردنه به صورت نازک پهن می کنیم. در ادامه روی خمیر را چند خط می اندازیم، سپس درون فر با دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد به مدت ۸ تا ۹ دقیقه قرار می دهیم.

مرحله دهم

حالا پس از گذشت این زمان خمیر برشته شده را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود ، سپس آن را درون غذاساز می ریزیم و میکس می کنیم تا پودر شود. در ادامه شهد کیک را آماده می کنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله عسل را به همراه آب مخلوط می کنیم تا عسل درون آب حل شود. در ادامه لایه های کیک را از کیسه فریزر خارج می کنیم، سپس یک لایه از آن را روی سطح کار قرار می دهیم و روی آن را مقداری از شهد می مالیم.

مرحله دوزادهم

حالا روی شهد خامه فرم گرفته قنادی می ریزیم، سپس با پالت پخش می کنیم. در ادامه به همین ترتیب لایه های کیک را روی هم فیکس می کنیم، سپس اطراف کیک را به صورت کامل با خامه قنادی کاور می کنیم.

مرحله سیزدهم

در این مرحله با لایه کیک پودر شده اطراف کیک را پوشش می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم کیک مدوویک به مدت ۸ تا ۱۰ ساعت درون یخچال بماند تا آماده شود، سپس به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 5 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.