طرز تهیه کیک نارگیلی

طرز تهیه کیک نارگیلی با کره طرز تهیه کیک نارگیلی شکلاتی طرز تهیه کیک نارگیلی شربتی طرز تهیه کیک نارگیلی دونفره طرز تهیه کیک نارگیلی آشپزخانه کوچک من طرز تهیه کیک نارگیلی مرحله به مرحله فیلم طرز تهیه کیک نارگیلی

کیک نارگیلی یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه میوه ای است که با مواد و رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک نارگیلی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک نارگیلی
آرد۲ پیمانه
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
شیر نارگیل ولرم½ پیمانه
آب جوش½ پیمانه
پودر نارگیل۱ پیمانه
وانیل¼ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۲ قاشق مرباخوری

طرز تهیه کیک نارگیلی

مرحله اول

برای تهیه کیک نارگیلی ساده در ابتدای کار ابتدای کار زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم، سپس درون ۲ کاسه جداگانه می ریزیم. در ادامه نصف شکر را به سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی هم می زنیم.

مرحله دوم

حالا به هم زدن سفیده تخم مرغ ادامه می دهیم تا فرم بگیرد، زمانی که همزن برقی را از آن خارج می کنیم به صورت نوک تیز باشد. در ادامه سفیده تخم مرغ را درون یخچال قرار می دهیم تا آب نیندازد، سپس مابقی شکر و وانیل را به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله زرده تخم مرغ را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا کرم رنگ و کش دار شود. در ادامه شیر نارگیل را به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با همزن برقی در حد مخلوط شدن به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا روغن مایع را به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس مجددا با همزن برقی در حد مخلوط شدن به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم. در ادامه آب جوش را کم کم به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا تخم مرغ نپزد.

مرحله پنجم

در این مرحله پودر نارگیل را به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با لیسک در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب شوند.

مرحله ششم

حالا مخلوط آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۳ مرحله درون مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و با کمک لیسک مایه کیک را به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود.

مرحله هفتم

در این مرحله سفیده تخم مرغ را از یخچال خارج می کنیم، سپس طی سه مرحله به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم و به آرامی به کمک لیسک به صورت دورانی و چرخشی هم می زنیم تا پف سفیده تخم مرغ نخوابد.

مرحله هشتم

حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کاملا گرم شود. در ادامه قالب مورد نظرمان را با مقداری کره سرد چرب می کنیم و آرد پاشی می کنیم، سپس قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی خارج شود.

مرحله نهم

در این مرحله مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس قالب کیک را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب ها و هوای اضافی بین مایه کیک کاملا از بین برود. در ادامه قالب کیک را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۵۰ دقیقه بپزد.

مرحله دهم

حالا پس از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم، برای این منظور یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فر می بریم، سپس خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است.

مرحله یازدهم

در نهایت قالب را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود. در ادامه کیک نارگیلی را از قالب خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و با شکلاب آب شده و پودر نارگیل تزئین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 10 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.