طرز تهیه کیک پنبه ای

طرز تهیه کیک پنبه ای بدون فر طرز تهیه کیک پنبه ای شکلاتی فیلم طرز تهیه کیک پنبه ای طرز تهیه کیک پنبه ای با شیر طرز تهیه کیک پنبه ای با ماست کیک اسفنجی پنبه ای کیک پنبه ای سوران

کیک پنبه ای یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک پنبه ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک پنبه ای
تخم مرغ۴ عدد
شکر۲۰۰ گرم
روغن مایع۱۰۰ گرم
شیر گرم۱۰۰ گرم
آب جوش¼ لیوان
آرد۲۰۰ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
عصاره وانیل۱ قاشق چایخوری
نمک⅓ قاشق چایخوری
پودر کاکائوبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک پنبه ای

مرحله اول

برای تهیه کیک پنبه ای خوشمزه ابتدای کار زرده تخم مرغ را از سفیده تخم مرغ جدا می کنیم، سپس درون ۲ کاسه جداگانه می ریزیم. در ادامه نصف شکر را به سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی هم می زنیم.

مرحله دوم

حالا به هم زدن سفیده تخم مرغ ادامه می دهیم تا حجیم و ابری شود که زمانی که کاسه را بر می گردانیم از ظرف بیرون نریزد. در ادامه سفیده تخم مرغ را درون یخچال قرار می دهیم تا آب نشود، سپس مابقی شکر و وانیل را به زرده تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله زرده تخم مرغ را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا رنگ آن روشن و کش دار شود. در ادامه روغن مایع را به همراه شیر و آب جوش درون زرده تخم مرغ می ریزیم و با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا تخم مرغ نپزد.

مرحله چهارم

حالا آرد را به همراه بکینگ پودر و نمک درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب شوند. در ادامه ترکیب آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۳ مرحله درون مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله با کمک لیسک مایه کیک را به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود. در ادامه سفیده تخم مرغ را از یخچال خارج می کنیم، سپس طی سه مرحله به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله سفیده تخم مرغ را به آرامی با لیسک به صورت دورانی هم می زنیم تا پف سفیده تخم مرغ نخوابد. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کاملا گرم شود.

مرحله هفتم

حالا قالب مورد نظرمان را با مقداری کره سرد چرب می کنیم، سپس یک سوم مایه کیک را درون قالب می ریزیم. در ادامه مقداری پودر کاکائو درون الک می ریزیم و روی مایه کیک الک می کنیم، سپس مجددا روی مایه کیک پودر کاکائو می ریزیم.

مرحله هشتم

در این مرحله به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مایه کیک تمام شود. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد. پس از گذشت این زمان کیک را تست می کنیم.

مرحله نهم

حالا یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فر می بریم، سپس خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود.

مرحله دهم

در نهایت کیک پنبه ای را از قالب خارج می کنیم، سپس به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. در ادامه برش های کیک پنبه ای را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 11 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.