طرز تهیه کیک شنی

کیک شنی بدون شیرعسلی طرز تهیه کیک شنی نارگیلی طرز تهیه کیک شنی ترکیه ای عکس کیک شنی کیک شنی با ماست اموزش مرحله به مرحله کیک شنی طرز تهیه کیک شنی تابه ای

کیک شنی یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شنی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک شنی
تخم مرغ۲ عدد
بکینگ پودر۲ قاشق مرباخوری
پودر هل½ قاشق مرباخوری
وانیل½ قاشق مرباخوری
شیر ولرم⅔ لیوان
روغن مایع½ لیوان
شکر۱ لیوان
آرد۲ و نیم لیوان
پودر نارگیل۱ لیوان
مواد لازم سس شکلات
شکلات سفید۵۰ گرم
شیر۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک شنی

مرحله اول

برای تهیه کیک شنی خوشمزه ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود.

مرحله دوم

حالا وانیل و پودر هل را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم. در ادامه روغن مایع را به همراه شیر ولرم به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و مخلوط آرد و بکینگ پودر را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۳ مرحله درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله با لیسک مایه کیک را به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.

مرحله پنجم

حالا یک قالب مستطیلی مناسب انتخاب می کنیم، سپس کف آن را با کاغذ روغنی می پوشانیم. در ادامه مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب ها و هوای اضافی بین مایه کیک کاملا از بین برود.

مرحله ششم

در این مرحله قالب کیک را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد. در همین حین پودر نارگیل را درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا پودر نارگیل را تفت می دهیم تا تغییر رنگ داده، سپس رنگ آن طلایی شود. در ادامه سس شکلات را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا شکلات سفید را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شود.

مرحله هشتم

در این مرحله شیر را به شکلات آب شده اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه پس از گذشت ۴۰ دقیقه یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فر می بریم، سپس خارج می کنیم.

مرحله نهم

حالا در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه کیک را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود، سپس از قالب خارج می کنیم و کاغذ روغنی را از آن جدا می کنیم و مجددا درون قالب بر می گردانیم.

مرحله دهم

در این مرحله برس را به مخلوط سس شکلات آغشته می کنیم و روی تمام قسمت های کیک می مالیم، سپس روی کیک را با پودر نارگیل می پوشانیم. در ادامه کیک را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم، سپس به دلخواه با پودر پسته تزئین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 14 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.