طرز تهیه کیک شربتی تابه ای

طرز تهیه کیک شربتی تابه ای , دستور پخت کیک شربتی تابه ای

کیک شربتی تابه ای یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه خانگی است که بدون نیاز به فر می توانیم درست کنیم، برای مشاهده آموزش شیرینی پزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شربتی تابه ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک شربتی تابه ای
تخم مرغ۲ عدد
شیر ولرم½ لیوان
شکر½ لیوان
بکینگ پودر۱ و نیم قاشق مرباخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
آرد۱ و نیم لیوان
زعفران دم کرده۱ قاشق مرباخوری
پودر گردو۳ قاشق غذاخوری
پودر هل½ قاشق مرباخوری
مواد لازم شربت کیک
شکر½ لیوان
آب½ لیوان
گلاب¼ لیوان
هل۳ دانه
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک شربتی تابه ای

مرحله اول

برای تهیه کیک شربتی تابه ای خوشمزه ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود.

مرحله دوم

حالا روغن مایع و شیر ولرم را درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس در حد مخلوط شدن به مدت ۱ دقیقه با دور تند همزن برقی هم می زنیم. در ادامه پودر هل و زعفران دم کرده به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و درون الک می ریزیم. در ادامه مخلوط آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۳ مرحله درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا با لیسک مایه کیک را به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود. در ادامه یک تابه مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با کاغذ روغنی می پوشانیم و با مقداری روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله نیمی از مایه کیک را درون قابلمه می ریزیم، سپس روی مایه کیک را به صورت پخش گردوی پودر شده می ریزیم و باقی مانده مایه کیک را روی گردو اضافه می کنیم. در ادامه روی حرارت ملایم شعله پخش کن قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا درب تابه را با دم کنی می پوشانیم، سپس روی تابه قرار می دهیم. در ادامه تابه را روی شعله پخش کن قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ دقیقه کاملا بپزد. پس از گذشت این زمان کیک را درون تابه بر می گردانیم.

مرحله هفتم

در این مرحله کاغذ روغنی را از کیک جدا می کنیم، سپس مجددا درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم طرف دیگر کیک طلایی و خوشرنگ شود. در ادامه شربت کیک را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا آب و شکر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا گلاب را به همراه پودر هل به شربت اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مدام هم می زنیم تا ذرات شکر درون شربت حل شود. در آخر زعفران را به شربت اضافه می کنیم، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله نهم

توجه داشته باشید شربت جوش نیاید. در ادامه اجازه می دهیم از دمای شربت کاسته شده و ولرم شود. در ادامه کیک را از روی حرارت بر می داریم، سپس درون تابه بر می گردانیم و به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم.

مرحله دهم

در نهایت شربت را روی کیک می ریزیم، سپس اجازه می دهیم شربت به خورد کیک برود. در ادامه برش های کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه چای زعفرانی تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 14 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.