طرز تهیه کیک سیب زمینی

طرز تهیه کیک سیب زمینی بدون فر طرز تهیه کیک سیب زمینی ساده کیک سیب زمینی و سبزیجات کیک سیب زمینی با فر کیک سیب زمینی ترکیه ای کیک سیب زمینی و سوسیس کیک کوکو سیب زمینی کیک سیب زمینی و ماست

کیک سیب زمینی از غذاهای ساده و خوشمزه بین المللی است که برای پیش غذا هم مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۳ عدد
تخم مرغ۲ عدد
روغن مایع۱ لیوان
ماست۱ لیوان
پنیر سفید۱۰۰ گرم
آرد۱۸۰ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
جعفریبه مقدار کافی
نمک و پولبیبر۱ قاشق مرباخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
کنجد و سیاه دانهبه مقدار کافی
گوجه گیلاسیبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه کیک سیب زمینی مجلسی ابتدای کار سیب زمینی ها را می شوییم و درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم، سپس تا اندازه ای که روی سیب زمینی را بگیرد آب اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم سیب زمینی ها درون آب جوش بمانند تا نیم پز شوند. در ادامه سیب زمینی ها را از قابلمه خارج می کنیم، سپس پوست آنها را جدا می کنیم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه جعفری را می شوییم.

مرحله سوم

در این مرحله جعفری را درون آبکش قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی آن کاملا خارج شود. در ادامه جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز ساطوری می کنیم، سپس تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا تخم مرغ را با دور تند همزن دستی یا برقی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود، سپس کرم رنگ شود. در ادامه روغن مایع و ماست را به تخم مرغ اضافه می کنیم و با همزن دستی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه پیاز و سیب زمینی را به همراه نمک، پولبیبر و فلفل سیاه به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله ششم

حالا پنیر سفید را به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه جعفری به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه آرد و بکینگ پودر را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مخلوط آرد را در ۲ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافهکرده و خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کاملا گرم شود.

مرحله هشتم

حالا یک قالب مستطیلی را با کاغذ روغنی می پوشانیم و با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس مایه کیک را درون قالب می ریزیم و با لیسک پخش می کنیم. در ادامه مقداری کنجد و سیاه دانه روی مایه کیک به صورت پخش می ریزیم.

مرحله نهم

در این مرحله قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد. در ادامه پس از گذشت این زمان گریل را روشن می کنیم، سپس اجازه می دهیم روی کیک به مدت ۳ دقیقه گریل شود.

مرحله دهم

حالا زمانی که روی کیک طلایی و خوشرنگ شد قالب را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کمی از دمای کیک کاسته شود. در ادامه کیک سیب زمینی را از قالب خارج می کنیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 29 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.