طرز تهیه ترش تره

طرز تهیه ترش تره تهران، استان تهران طرز تهیه ترش تره استان تهران طرز تهیه ترش تره با مرغ طرز تهیه ترش تره با عدس طرز تهیه ترش تره با حبوبات طرز تهیه ترش تره شهسواری طرز تهیه شیرین تره شمالی طرز تهیه ترش تره لاهیجان

ترش تره از غذاهای سنتی و خوشمزه استان های گیلان و مازندارن است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترش تره ساده در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سبزی خرفه۳۰۰ گرم
ترکیب جعفری ، گشنیز ، شنبلیله و اسفناج۳۰۰ گرم
برنج نیم دانه½ پیمانه
سیر۵ حبه
تخم مرغ۴ عدد
کره۵۰ گرم
آب غوره یا نارنج۴ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه ترش تره

مرحله اول

برای تهیه ترش تره خوشمزه ابتدا سبزی ها را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم، سپس به همراه برنج درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه ۳ لیوان آب به قابلمه اضافه کرده و آنرا روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا باید اجازه دهیم سبزی و برنج به طور کامل بپزند، به طوری که دانه های برنج کاملا له شوند و درون قابلمه خیلی مشخص نباشند. در همین حین سیرها را رنده می کنیم، سپس یک تابه بزرگ روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیر را به همراه مقداری روغن به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا سیرها کمی سرخ شوند. در ادامه مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود.

مرحله چهارم

حالا تخم مرغ ها را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا به طور کامل سرخ شوند. در ادامه ترکیب سبزی و برنج پخته شده را به تابه اضافه می کنیکمم و با تخم مرغ و سیر به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند.

مرحله پنجم

در این مرحله کره را به همراه آبغوره یا آب نارنج به تابه اضافه می کنیم و به خوبی با دیگر مواد ترکیب می کنیم، سپس اجازه می دهیم آب درون تابه به طور کامل کشیده شود و غذا به روغن بیفتد. حالا هر چند لحظه یک بار مواد را هم می زنیم تا ته نگیرند.

مرحله ششم

پس از اینکه ترش تره تقریبا آماده شد، طعم آنرا می چشیم و مقداری نمک اضافه می کنیم. در صورت تمایل می توانیم مقدار بیشتری آبغوره یا آب نارنج نیز اضافه کنیم. در پایان ترش تره را درون ظرف مناسب می کشیم و به همراه کته سرو می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 16 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.