طرز تهیه موساکا

طرز تهیه موساکا سبزیجات طرز تهیه موساکا بدون بادمجان طرز تهیه موساکا مجلسی طرز تهیه موساکا در برنامه دستپخت طرز تهیه موساکا آپارات طرز تهیه موساکا با مرغ طرز تهیه موساکا بدون فر طرز تهیه موساکا در ماهیتابه

موساکا یکی از انواع غذاهای خوشمزه مدیترانه ای است که با بادمجان تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه موساکا در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۵ عدد متوسط
سیب زمینی۲ عدد متوسط
گوجه فرنگی۵ عدد متوسط
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۲ حبه
فلفل دلمه ای½ فلفل
کنسرو ذرت½ پیمانه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا۲۵۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی
پاپریکا و آویشنبه مقدار کافی
مواد لازم سس بشامل
آرد۱٫۵ قاشق غذاخوری
کره۲ قاشق غذاخوری
شیر۱٫۵ لیوان
پنیر پارمزان۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه موساکا

مرحله اول

برای تهیه موساکا بادمجان ابتدا بادمجان را پوست می گیریم، سپس به صورت ورقه ای خرد می کنیم و داخل یک سینی قرار می دهیم. در ادامه مقداری نمک به صورت پخش روی بادمجان ها می پاشیم و آنها را ۳۰ دقیقه کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله بادمجان ها را آبکشی می کنیم و با دست فشار می دهیم تا آب اضافی شان به طور کامل خارج شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری کمی روغن اضافه می کنیم، سپس بادمجان ها را به تابه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا بادمجان ها را به خوبی سرخ می کنیم، سپس از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم. در ادامه سیب زمینی ها را پوست می گیریم، سپس به صورت ورقه ای با قطر حدود نیم سانتی متر خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن به یک تابه مناسب اضافه می کنیم. در ادامه تابه را روی حرارت قرار می دهیم و پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود.

مرحله پنجم

حالا سیر را هم رنده می کنیم و به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم. پس از اینکه عطر سیر خارج شد، گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری پاپریکا، آویشن، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مواد را به خوبی تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند. در ادامه رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا طعم خامی رب گوجه فرنگی به طور کامل گرفته شود.

مرحله هفتم

در این مرحله گوجه فرنگی ها را رنده می کنیم و به تابه اضافه می کنیم، سپس فلفل دلمه ای را به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه ذرت به تابه اضافه می کنیم. در ادامه درب تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم گوشت بپزد و به روغن بیفتد.

مرحله هشتم

در همین حین برای درست کردن سس بشامل، آرد را به همراه کره داخل یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و آرد را به خوبی تفت می دهیم تا خامی آن گرفته شود، سپس شیر را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله نهم

حالا به صورت مداوم مواد را هم می زنیم تا شیر به نقطه جوش برسد. پس از اینکه شیر کمی غلیظ شد، پنیر پارمزان را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم و پس از مخلوط کردن سس، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله دهم

در این مرحله فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود، سپس یک قالب مناسب فر را با روغن چرب می کنیم. در ادامه سیب زمینی ورقه ای را در کف قالب می چینیم و مقداری نمک و فلفل روی آن می پاشیم.

مرحله یازدهم

حالا روی سیب زمینی ها بادمجان های سرخ شده را می چینیم. در ادامه مایه گوشت چرخ کرده را روی مواد پخش می کنیم، سپس سس بشامل را روی آن می ریزیم. در آخر روی مواد را با پنیر پیتزا پوشش می دهیم.

مرحله دوازدهم

حالا مقداری نمک و آویشن روی پنیر پیتزا می پاشیم و آنرا در فر قرار می دهیم. حدود یک ساعت و ۳۰ دقیقه تا دو ساعت برای پخت غذا زمان لازم است. زمانی که آب غذا به طور کامل کشیده شود، می توانیم آنرا از فر خارج کنیم.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 2 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.