طرز تهیه ساندویچ مرغ هواپیمایی

طرز تهیه ساندویچ مرغ هواپیمایی

ساندویچ مرغ هواپیمایی یکی از انواع ساندویچ‌های خوشمزه، سریع، ساده و لذیذ است که خیلی راحت درست می‌شود، این ساندویچ خوش طعم را می‌توانید به روش‌های مختلف با مواد متنوعی آماده کنید، از ساندویچ مرغ هواپیمایی یک میان وعده پرطرفدار است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه ساندویچ مرغ هواپیمایی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازممقدار مواد
سینه مرغ آب پز شده۱ عدد
هویج آبپز نگینی۲ عدد
ذرت آبپزنصف لیوان
خیار شور نگینینصف لیوان
چیپس خلالی۱ لیوان
سس مایونزبه مقدار لازم
نمک و پودر آویشنبه مقدار لازم
آب لیمو ترش تازهبه مقدار دلخواه
نان باگتبه مقدار مناسب
کاهو شسته و خرد شدهبه مقدار دلخواه
گوجه‌ برش داده شدهبا مقدار دلخواه

طرز تهیه ساندویچ مرغ هواپیمایی

مرحله ۱: ریختن سینه یا ران مرغ به همراه آب در قابلمه

ابتدا سینه مرغ را تمیز بشورید، بعد داخل یک قابلمه قرار دهید، بهتر است که از سینه مرغ استفاده کنید چون زودتر می‌پزد، ولی با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید از ران مرغ هم برای درست کردن این ساندویچ استفاده کنید، سپس مقداری آب داخل قابلمه بریزید.

مرحله ۲: اضافه کردن پیاز، هویج و ادویه‌ها به مواد داخل قابلمه

یکی پیاز را پوست بگیرید، به چهار قسمت تقسیم کنید، در قابلمه بریزید، بعد از آن مقداری نمک، زردچوبه و فلفل سیاه را هم در قابلمه بریزید به دلخواه خودتان می‌توانید یک هویج را هم پوست بگیرید و به مواد داخل قابلمه اضافه کنید سپس در قابلمه را ببندید.

مرحله ۳: پختن مرغ و قرار دادن هویج و آب در یک قابلمه دیگر

بعد قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا سینه مرغ به مدت یک ساعت تا یک ساعت و نیم خوب بپزد و بافت آن کاملا نرم شود، در این فاصله هویج‌ها را بشورید، پوست آنها را بگیرید و داخل یک قابلمه کوچک قرار دهید، بعد مقداری آب روی آن‌ها بریزید.

مرحله ۴: پختن هویج‌ها و بعد خرد کردن آن‌ها

سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا هویج‌ها بپزند و بافت آن‌ها کاملا نرم شود، تقریباً بعد از نیم ساعت هویج‌ها خوب می‌پزند و نرم می‌شوند، بعد از این که هویج‌ها پختند قابلمه را از روی حرارت بردارید، هویج‌ها را به شکل نگینی و کاملاً ریز خرد کنید.

مرحله ۵: پختن ذرت‌ها در قابلمه

سپس مقداری ذرت را داخل یک قابلمه بریزید، کمی آب به آن اضافه کنید، قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا ذرت‌ها بپزند و نرم شوند، تقریباً ۱۰ دقیقه طول می‌کشد تا ذرت‌ها خوب بپزند، بعد قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله ۶: خرد و ریز کردن گوشت مرغ

بعد از این که مرغ خوب پخت و بافت آن نرم شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کمی از حرارت اولیه آن کم شود، سپس گوشت مرغ را ریش ریش کنید، یا با یک چاقوی تیز آن را در اندازه‌های کوچک به شکل نگینی خرد کنید و داخل یک ظرف بریزید.

مرحله ۷: اضافه کردن هویج‌ها و خیارشور خرد شده و مقداری ذرت به مخلوط مواد

سپس هویج‌های آب پز نگینی شده را روی مرغ‌ها بریزید، بعد مقداری خیارشور را هم به شکل نگینی و ریز خرد کنید و روی مخلوط مواد بریزید، سپس مقداری ذرت پخته شده را هم روی مخلوط مواد بریزید، اگر ذرت در دسترش نبود می‌توانید که از کنسرو ذرت استفاده کنید.

مرحله ۸: اضافه کردن چیپس خلالی و سس مایونز به ترکیب مواد

بعد مقداری چیپس خلالی را روی ترکیب مواد بریزید، سپس سس مایونز را به مواد اضافه کنید و همه مواد را کاملا با هم مخلوط کنید تا عطر و طعم سس کاملاً به خورد همه مواد برود و آنها را مزه‌دار کند. مقدار استفاده از سس بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد.

مرحله ۹: اضافه کردن ادویه‌ها و آب لیمو ترش به ترکیب مواد

سپس مقداری نمک و پودر آویشن روی مخلوط مواد بریزید، خوب هم بزنید و با آنها ترکیب کنید تا عطر آویشن پخش شود، بعد از آن یک لیمو ترش تازه را تمیز بشورید از وسط برش بزنید، آب آن را بگیرید بعد روی مخلوط مواد بریزید و با آنها ترکیب کنید.

مرحله ۱۰: مخلوط کردن همه مواد با هم و قرار دادن در یخچال

وقتی که عطر و طعم لیمو کاملاً به خورده مواد رفت، با یک نایلون یا سلفون روی ظرف مخلوط مواد را بپوشانید، بعد ظرف را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا جا بیفتد، طوری که عطر و طعم همه مواد با هم مخلوط شود و به خورد هم برود.

مرحله ۱۱: برش دادن نان باگت و ریختن مخلوط مواد در ساندویچ

بعد از این زمان ظرف مخلوط را از یخچال بیرون بیاورید، یک نان باگت را از وسط برش بزنید و مقداری از مخلوط مواد را داخل نان ساندویچ بریزید با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید از مقداری کاهو یا گوجه برش داده شده استفاده کنید و داخل ساندویچ بریزید. در آخر ساندویچ مرغ هواپیمایی را به عنوان یک میان وعده خوش طعم و سریع یا یک غذای ساده و پرطرفدار همراه با انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 7 فروردین 1403

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.