طرز تهیه املت سیب زمینی

طرز تهیه املت سیب زمینی

املت سیب زمینی یکی از انواع املت‌های خوشمزه، لذیذ و ساده است که به روش‌های مختلف با مواد متنوعی درست می‌شود، این املت خوش طعم را می‌توانید خیلی راحت آماده کنید و همراه با انواع دورچین به عنوان یک صبحانه یا میان وعده مقوی سرو کنید. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه املت سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازممقدار مواد
سیب زمینی۲ عدد
پیاز۱ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
تخم مرغ۲ عدد
رب گوجه فرنگینصف قاشق غذا خوری
فلفل سبز تند یا شیرین۲ عدد
نمک و پودر سیربه مقدار لازم
فلفل سیاه و پولبیبربه مقدار لازم
لیمو ترش تازه برش داده شده برای دورچین۱ عدد
فلفل سبز شیرین برای دورچین۶ تا ۷ عدد

طرز تهیه املت سیب زمینی

مرحله ۱: خرد کردن و شستن سیب زمینی‌ها

ابتدا سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید، به شکل مکعبی و کوچک خرد کنید، داخل یک ظرف مقداری آب سرد بریزید، سیب زمینی‌ها را در آب بریزید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه در آن بمانند، تا نشاسته آنها کاملا از بین برود بعد از این مدت سیب زمینی‌ها را آبکش کنید.

مرحله ۲: ریختن روغن در تابه و تفت دادن سیب زمینی‌ها در آن

سپس سیب زمینی‌های آبکش شده را داخل یک سبد بریزید تا آب اضافی آنها خارج شود و کاملا خشک شوند، بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید، تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس سیب زمینی‌ها را در تابه بریزید و کمی تفت دهید.

مرحله ۳: خرد کردن پیازها و ریختن آن‌ها درتابه

دقت کنید که در هنگام تفت دادن سیب زمینی‌ها، لازم نیست که آن‌ها خیلی سرخ و طلایی رنگ شوند، چون باید با بقیه مواد هم تفت داده شوند، بعد از آن پیاز را پوست بگیرید، بشورید و به شکل نگینی و ریز خرد کنید، سپس پیازها را داخل تابه روی سیب زمینی‌ها بریزید.

مرحله ۴: تفت دادن پیازها و ادویه‌ها در تابه و مخلوط کردن آن‌ها با هم

پیازها را تفت دهید تا سبک و شیشه‌ای شوند بعد از آن ادویه‌ها را که شامل نمک، فلفل سیاه، پولبیبر و پودر سیر است در تابه بریزید و تفت دهید تا عطر ادویه‌ها پخش شود و به خورد مواد داخل تابه برود، مقدار ادویه‌ها بستگی به سلیقه خودتان دارد و می‌توانید آنها را تغییر دهید.

مرحله ۵: اضافه کردن رب گوجه فرنگی به مواد و تفت دادن آن

سپس مقداری رب گوجه فرنگی را در تابه بریزید و با بقیه مواد تفت دهید تا بوی خامی رب گوجه گرفته شود و رنگ آن در تابه باز شود بعد از آن گوجه فرنگی‌ها را که از قبل تمیز شسته‌اید و خشک کردید به شکل مکعبی و در اندازه‌های کوچک خرد کنید.

مرحله ۶: اضافه کردن گوجه‌های خرد شده به مواد داخل تابه و تفت دادن آن‌ها

بعد گوجه‌های خرد شده را در تابه بریزید و حرارت را کمی زیاد کنید، گوجه‌ها را تفت دهید تا بپزند و آب آنها کمی جمع شود، سپس با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان مقداری فلفل سبز تند یا شیرین را تمیز بشورید، خشک کنید و در اندازه‌های کوچک خرد کنید.

مرحله ۷: اضافه کردن فلفل سبزهای خرد شده و تخم مرغ‌ها به مواد داخل تابه

سپس فلفل سبزها را داخل تابه بریزید، با بقیه مواد کمی تفت دهید تا عطر و طعم آن‌ها را به خورد بقیه مواد برود، بعد میان مواد دو جای خالی باز کنید، بعد تخم مرغ‌ها را بشکنید، در جاهای خالی در تابه بین مواد بریزید، سفیده‌های تخم مرغ را پخش کنید تا کمی پخته شوند و خودشان را بگیرند.

مرحله ۸: پختن تخم مرغ‌ها به شکل دلخواه در مواد

با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید، زرده‌های تخم مرغ‌ها را با بقیه مواد مخلوط کنید تا همه مواد خوب با هم بپزند یا این که زرده‌ها را هم نزنید تا شل باقی بمانند، بعد از این که همه مواد با هم خوب پختند تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله ۹: ریختن املت سیب زمینی در ظرف مناسب و چیدن انواع دورچین در کنار آن

سپس املت سیب زمینی را داخل یک ظرف مناسب سرو بریزید، یک لیمو ترش تازه را تمیز بشورید، به شکل حلقه‌ای برش بزنید و در کنار ظرف املت بچینید، همینطور چند فلفل سبز شیرین را هم بشورید، خشک کنید و در کنار لیمو‌ها در ظرف سرو قرار دهید و تزئین کنید. در آخر املت سیب زمینی را به عنوان یک صبحانه مقوی و کامل یا یک وعده غذایی ساده، سریع و خوش طعم همراه با نان تازه، انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 5 فروردین 1403

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.