طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت

فیلم طرز تهیه پیتزا با گوشت چرخ کرده طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ در توستر طرز تهیه پیتزا با گوشت چرخ کرده در توستر فیلم طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت با خمیر نانوایی طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت با مایکروفر طرز تهیه پیتزا با گوشت چرخ کرده و کالباس

پیتزا قارچ و گوشت یکی از انواع پیتزاهای خوشمزه و فوق العاده است که خیلی راحت درست می‌شود و طرفداران زیادی دارد، پیتزاها را به روش‌های مختلف و با مواد متنوعی می‌‌توان تهیه کرد و با توجه به سلیقه هرکس مواد میانی آن را تغییر داد. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله با طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر پیتزا
آرد۴ لیوان
تخم مرغ۲ عدد
خمیر مایه۲ قاشق مربا خوری
شکر۲ قاشق چای خوری
آب ولرم۱ لیوان
نمک۲/۱ قاشق چای خوری
روغن مایعنصف لیوان
مواد لازم برای روی پیتزا
پیاز متوسط۲ عدد
سیرچند حبه
گوشت چرخ کرده۴۰۰ تا ۵۰۰ گرم
ژامبون و فیله مرغبه مقدار دلخواه
قارچ۳۰۰ گرم
نمک و زردچوبهبه مقدار لازم
آویشنبه مقدار لازم
فلفل دلمه۱ عدد
زیتونبه مقدار لازم

طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت

مرحله اول

ابتدا برای درست کردن خمیر پیتزا، مقداری آب ولرم را داخل یک ظرف بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و با هم مخلوط کنید و سپس خمیر مایه را روی مخلوط بریزید و هم بزنید تا یکدست شود و بعد درب ظرف را بگذارید تا خمیر مایه عمل بیاید.

مرحله دوم

سپس تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بریزید و با چنگال یا همزن دستی هم بزنید تا از لختگی خارج شوند و بعد کمی نمک به آن اضافه کنید و هم بزنید و سپس روغن مایع را هم روی مخلوط بریزید و هم بزنید و با هم مخلوط کنید تا بافت مواد یکدست شود.

مرحله سوم

بعد خمیر مایه عمل آمده را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید و سپس آرد را که از قبل الک کرده‌اید و بافت آن سبک و یکدست شده است را کم کم اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا خمیر جمع شود، همین که خمیر تشکیل شده به دست نچسبد، کافی است.

مرحله چهارم

بعد خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید تا بافت آن صاف و یکدست و نرم شود، لازم نیست آرد بیشتری اضافه کنید چون لطافت خمیر را می‌گیرد، سپس خمیر را داخل ظرفی بگذارید و روی آن را با سلفون بپوشانید و در دمای محیط قرار دهید.

مرحله پنجم

اجازه دهید تا خمیر به مدت ۱ ساعت استراحت کند و حجم آن دو برابر شود و پف کند و در این فاصله‌ مواد روی پیتزا را آماده کنید، برای این کار پیاز را نگینی خرد کنید و در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود.

مرحله ششم

سپس پیاز را در روغن داغ تفت دهید تا سبک شود و بعد سیر را که ریز خرد کرده‌اید و یا با رنده ریز رنده کرده‌اید در تابه بریزید و کمی تفت دهید تا عطر سیر پخش شود، سپس گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

مرحله هفتم

بعد مقداری نمک و زردچوبه و آویشن را روی مواد بریزید و کمی تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود و سپس قارچ‌ها را که از قبل تمیز شسته‌اید و به شکل حلقه‌ای خرد کرده‌اید به مواد اضافه کنید و روی حرارت زیاد خوب تفت دهید تا آب نیاندازد.

مرحله هشتم

سپس تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط خنک شود، بعد خمیر را که پف کرده است از طرف درآورید و روی یک سطح صاف که آرد پاشی کرده‌اید قرار دهید و به ۴ قسمت تقسیم کنید و هر قسمت را کمی ورز دهید.

مرحله نهم

سپس هر قسمت خمیر را روی سطح صاف به ضخامت ۳ تا ۴ میلی متر با وردنه پهن و باز کنید و روی آن را با چنگال چند سوراخ بزنید و روی آن‌ها را بپوشانید و اجازه دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه دیگر استراحت کنند و کمی حجم خمیرها بیشتر شود.

مرحله دهم

سپس کف سینی یا قالب را چرب کنید و خمیرها را با فاصله در آن بچینید و در فر که از پانزده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت ۳ تا ۵ دقیقه کمی بپزند و نیم پز شوند، بعد از این زمان قالب خمیرها را از فر بیرون بیاورید.

مرحله یازدهم

بعد روی خمیرها را سس کچاب بریزید و پخش کنید تا کاملا سطح خمیر را بپوشاند و سپس مقداری پنیر پیتزا روی خمیر بریزید، مقدار پنیر به ذائقه و دلخواه خودتان بستگی دارد و هرچه پنیر پیتزا بیشتر بریزید طعم پیتزا بهتر و کشدارتر می‌شود.

مرحله دوازدهم

سپس مواد میانی را که آماده کرده‌ بودید روی پنیر پیتزا بریزید و پخش کنید، به جز مواد میانی می‌توانید از مقداری ژامبون خرد شده هم استفاده کنید و روی مواد بریزید و یا به جای گوشت چرخ کرده از فیله مرغ سرخ شده و خرد کرده استفاده کنید.

مرحله سیزدهم

مواد میانی را به دلخواه و با توجه به ذائقه خودتان می‌توانید تغییر دهید و یا کم و زیاد کنید، بعد از مواد میانی دوباره پنیر پیتزا رنده شده فراوان بریزید و پخش کنید و سپس یک فلفل دلمه‌ای را تمیز بشورید و ریز و نگینی خرد کنید و روی پنیرها بریزید.

مرحله چهاردهم

برای تزیین روی پیتزا می‌توانید از فلفل دلمه‌ای‌ با رنگ‌های مختلف استفاده کنید و بعد مقداری هم زیتون حلقه شده را روی مواد پیتزا بریزید و قالب را در فر که از قبل گرم شده است قرار دهید و سپس دمای فر را روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید.

مرحله پانزدهم

بعد به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه اجازه دهید تا پیتزاها داخل فر خوب بپزند، دمای فرهای مختلف با هم فرق دارد پس دقت کنید که پیتزاها خشک نشوند سپس پیتزاها را از داخل فر بیرون بیاورید و به آرامی از قالب جدا کنید و در ظرف مناسب قرار دهید. در آخر پیتزا قارچ و گوشت را به دلخواه و سلیقه خودتان با سس کچاب و مقداری پودر آویشن تزئین کنید و همراه با انواع دورچین سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 2 تیر 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.