طرز تهیه باقلوا بورما

طرز تهیه باقلوا بورما , دستور پخت باقلوا بورما

باقلوا بورما یکی از شیرینی‌های خوشمزه و بی‌نظیر ترکیه‌ای است که خیلی راحت و سریع و با کمترین مواد در دسترس آماده و تهیه می‌شود، این شیرینی لذیذ و دلچسب که بافتی سبک و ترد دارد به روش‌های مختلف و با مواد متفاوت پخته و درست می‌شود، برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باقلوا بورما در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای باقلوا بورما
یوفکا باقلوا۱ بسته معادل ۱۵ عدد
گردوی خرد شده۱ لیوان
کره یا مارگارین۱۵۰ گرم
روغن مایعنصف استکان
مواد لازم برای شربت
شکر۳ لیوان
آب۳ و نیم لیوان
لیمو ترش تازه۱ برش نازک

طرز تهیه باقلوا بورما

مرحله اول

ابتدا برای درست کردن شربت، مقداری آب را داخل یک قابلمه بریزید و بعد شکر را به آن اضافه کنید و هم بزنید و روی حرارت متوسط قرار دهید، و سپس مخلوط را مدام هم بزنید تا قبل از به جوش آمدن آب شکر کاملا در آن حل شود و شکرک نزند.

مرحله دوم

سپس یک لیمو ترش تازه را تمیز بشورید و یک حلقه نازک از آن را برش بزنید و به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید، بعد از این که شربت شروع به جوشیدن کرد، حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد و به قوام و غلظت مناسب برسد.

مرحله سوم

بعد از این که شربت غلیظ شد و عطر و طعم لیمو در آن پخش شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود، سپس برای درست کردن شیرینی باقلوا مقداری کره را در یک تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله چهارم

وقتی کره ذوب شد روغن مایع را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط و یکدست شوند و از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، سپس خمیر یوفکا را روی یک سطح صاف قرار دهید و با یک برش طولی آن را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید.

مرحله پنجم

بعد یک عدد یوفکا را بردارید و روی سطح باز کنید و به اندازه یک قاشق از مخلوط کره و روغن روی آن بریزید و با فرچه پخش کنید، سپس یک میله باریک به اندازه عرض یوفکا و یا هر وسیله دیگری شبیه آن را روی خمیر یوفکا قرار دهید.

مرحله ششم

سپس مقداری از یوفکا را تا کنید، به طوری که یک سوم خمیر یوفکا روی بقیه آن برگردد و بعد روی آن مقداری مغز گردوی خرد شده بپاشید و سپس به کمک میله باریک، خمیر یوفکا را رول کنید و بعد دو گوشه رول را به سمت وسط فشار دهید.

مرحله هفتم

با این روش رول باقلوا، چین دار می‌شود، سپس میله باریک را از داخل رول بیرون بکشید و بعد داخل سینی فر و یا ظرف مناسب فر بچینید، همه باقلواها را به همین شکل درست کنید و در سینی بچینید و سپس کره و روغن باقیمانده را روی باقلواها بریزید.

مرحله هشتم

بعد سینی را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر را روی ۱۹۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا شیرینی‌ها به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه خوب بپزند و سطح آن‌ها طلایی رنگ شود و سپس سینی را از فر بیرون بیاورید.

مرحله نهم

سینی باقلواها را در دمای محیط قرار دهید و بلافاصله بعد از آن، شربت خنک شده را روی باقلواها بریزید و اجازه دهید تا شربت کاملا به خورد شیرینی‌ها برود، بعد از این‌ که باقلواها کاملا خنک شدند به آرامی آن‌ها را از سینی بیرون بیاورید.

مرحله دهم

سپس باقلواها را در ظرف دیگری بچینید و مقداری پودر پسته، پودر نارگیل، خرده‌های مغز گردو، خرده‌های مغز فندق و خلال بادام روی آن‌ها بریزید و تزئین کنید و بعد در یخچال قرار دهید تا به مدت ۱ تا ۲ ساعت استراحت کنند و شربت سفت و غلیظ شود. در آخر تعدادی باقلوا بورما را در ظرف مناسب بچینید و این دسر شیک و خوش طعم را همراه با چای سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 13 خرداد 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.