طرز تهیه باقلوا رولی

طرز تهیه باقلوا رولی بدون فر طرز تهیه باقلوا رولی با شیر عسلی طرز تهیه باقلوا رولی با خمیر خانگی طرز تهیه باقلوا بازاری طرز تهیه باقلوا استانبولی بدون فر فیلم طرز تهیه باقلوا خانگی

باقلوا رولی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار است که اصالت آن متعلق به کشور ترکیه می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باقلوا رولی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم باقلوا رولی
خمیر باقلوا۱ بسته
پودر گردو یا پودر پسته۱ لیوان
کره۱۵۰ گرم
روغن مایع¼ لیوان
مواد لازم برای شهد
شکر۳ لیوان
آب۳ لیوان
آب لیمو تازه ترش۱ قاشق غذاخوری
پودر هل و یا زعفران دم کرده۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه باقلوا رولی

مرحله اول

برای تهیه باقلوا رولی ترکیه ای در ابتدای کار شهد را آماده می کنیم، برای این منظور شکر را به همراه آب و زعفران درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شهد به مدت ۸ دقیقه بجوشد.

مرحله دوم

پس از گذشت ۸ دقیقه آب لیمو ترش تازه را به قابلمه اضافه می کنیم، سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. حالا به سراغ آماده کردن باقلوا می رویم، برای این منظور فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. حالا کره و روغن را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب و ترکیب شوند، سپس خمیر باقلوا را روی سطح کار قرار داده و با چاقو از طول برش می زنیم تا خمیر باقلوا به دو قسمت تقسیم شود.

مرحله چهارم

در این مرحله انتهای خمیر را با مخلوط کره و روغن مایع رومال کرده، سپس ابتدای خمیر را با سیخ چوبی کمی تا می کنیم. در ادامه روی خمیر مقداری پودر گردو ریخته و خمیر را به کمک سیخ چوبی به صورت فشرده رول می کنیم.

مرحله پنجم

پس از رول کردن خمیر، دو طرف آنرا به سمت مرکز کمی جمع کرده و سیخ چوبی را به آرامی از خمیر خارج می کنیم. در ادامه به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله ششم

حالا خمیرها را درون سینی فر قرار داده و با مخلوط کره و روغن روی آنها را رومال می کنیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم باقلواها به مدت ۴۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته، سپس طلایی و خوشرنگ شوند.

مرحله هفتم

پس از گذشت این مدت، زمانی که باقلواها به اندازه کافی طلایی نشدند، گریل را روشن کرده و اجازه می دهیم به مدت ۴ دقیقه گریل شوند. در ادامه سینی را از فر خارج کرده و باقلواها را درون یک ظرف مناسب می چینیم.

مرحله هشتم

در این مرحله شهد خنک شده را روی باقلواهای داغ می ریزیم و پس از گذشت ۵ دقیقه باقلواها را از شهد خارج کرده، سپس درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت باقلواها را با پودر پسته تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 11 تیر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.