طرز تهیه باقلوای شعریه

طرز تهیه شعریه با نشاسته طرز تهیه شعریه با شیرعسلی طرز تهیه شیرینی با رشته عربی با رشته شعریه چی درست کنم طرز تهیه رشته شعریه طرز تهیه شعریه ساده فیلم طرز تهیه باقلوا شعریه طرز تهیه شعریه بدون شیرعسلی

باقلوای شعریه یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و ساده است که با مواد و رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باقلوای شعریه در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم باقلوای شعریه
شعریه۱ بسته
کره۵۰ گرم
شیر عسلی⅔ قوطی
زعفران دم کرده غلیظ۱ قاشق غذاخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری
گلاب۲ قاشق غذاخوری
پسته و بادام خام½ پیمانه

طرز تهیه باقلوای شعریه

مرحله اول

برای تهیه باقلوا شعریه خوشمزه در ابتدای کار شعریه را درون بسته به خوبی خرد کرده و درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت متوسط گذاشته و به مدت ۱۰ دقیقه به خوبی تفت می دهیم.

مرحله دوم

پس از گذشت این مدت، زمانی که رشته های شعریه تغییر رنگ دادند، کره را به تابه اضافه کرده و به مدت ۲ دقیقه تفت می دهیم، سپس گلاب را به همراه زعفران دم کرده و پودر هل به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

حالا شیر عسلی را به تابه اضافه کرده و به مدت ۱ دقیقه به خوبی تفت می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه روی سطح کار یک ورق فویل انداخته و مخلوط رشته شعریه را روی آن می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا رشته شعریه را به صورت مستطیل به ضخامت نیم سانتی متر پهن و باز می کنیم. در ادامه پسته و بادام را به صورت یکنواخت روی باقلوا شعریه ریخته و به کمک ورق فویل باقلوا را محکم رول می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله باقلوا را با ورق فویل می پوشانیم، سپس به مدت ۲ ساعت درون فریزر قرار می دهیم تا باقلوا کاملا سفت شود. پس از گذشت این زمان باقلوا را از فریزر خارج کرده و با چاقو تیز برش می زنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 19 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.