طرز تهیه باقلوا گردویی

طرز تهیه باقلوا گردویی طرز تهیه باقلوا گردویی بدون فر طرز تهیه باقلوا گردویی اصفهان طرز تهیه باقلوا گردویی با خمیر اماده فیلم طرز تهیه باقلوا گردویی

باقلوا گردویی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بین المللی است که با ترکیبات مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باقلوا گردویی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم باقلوا گردویی
خمیر باقلوا۱ بسته
کره۱۵۰ گرم
پودر مغز گردوبه مقدار کافی
مواد لازم برای شهد
شکر۱٫۵ لیوان
آب۱٫۵ لیوان
لیمو ترش تازه۱ اسلایس
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
پودر هل (اختیاری)به مقدار کافی

طرز تهیه باقلوا گردویی

مرحله اول

برای تهیه باقلوا گردویی خوشمزه در ابتدای کار شهد را آماده می کنیم، برای این منظور شکر را به همراه آب درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا شهد بجوشد و کمی قوام پیدا کند.

مرحله دوم

زمانی که شهد کمی غلیظ شد، لیمو ترش تازه را به صورت ورقه ای برش می زنیم، سپس ۱ اسلایس را به همراه زعفران دم کرده و پودر هل به قابلمه می افزاییم و پس از گذشت ۳ دقیقه قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله سوم

در ادامه اجازه می دهیم شهد کاملا خنک شود. حالا به سراغ درست کردن باقلوا می رویم، برای این منظور ابتدا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کرده، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود.

مرحله چهارم

در این مرحله کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود. در ادامه یک ظرف مناسب انتخاب کرده، سپس کف و اطراف آنرا با مقداری کره چرب می کنیم و یک لایه از خمیر باقلوا را درون ظرف قرار می دهیم

مرحله پنجم

در ادامه روی خمیر را با مقداری کره آب شده چرب کرده و روی آنرا با مقداری پودر گردو می پوشانیم. در ادامه مجددا روی پودر گردو یک لایه خمیر باقلوا قرار می دهیم، سپس به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند.

مرحله ششم

حالا باقلوا را به اندازه و فرم دلخواه برش زده، سپس ظرف را طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم باقلوا درون فر بماند تا روی آن برشته و طلایی شود. پس از اینکه روی باقلوا برشته شد، ظرف را از فر خارج می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله بلافاصله شهد خنک را به صورت پخش روی باقلوا داغ ریخته و اجازه می دهیم شهد به خورد آن برود. پس از گذشت ۱ ساعت باقلوا را با پودر گردو و گل محمدی تزیین کرده، سپس به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 14 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.