طرز تهیه باقلوا استانبولی

طرز تهیه باقلوا استانبولی

باقلوا استانبولی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و محبوب کشور ترکیه است که به عنوان یک شیرینی بین المللی شناخته شده است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باقلوا استانبولی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم باقلوا استانبولی
خمیر یوفکا مخصوص باقلوا۱ بسته
پودر گردو۱ پیمانه
کره۱۵۰ گرم
روغن مایع¾ استکان
مواد لازم شربت
شکر۲ لیوان
آب۲ لیوان
آب لیمو ترش تازهبه مقدار کافی

طرز تهیه باقلوا استانبولی

مرحله اول

برای تهیه باقلوا استانبولی خوشمزه در ابتدای کار شربت رو آماده می کنیم، برای این منظور شکر را به همراه آب درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد.

مرحله دوم

حالا آب لیمو ترش تازه را به شربت اضافه کرده و پس از گذشت ۱۵ دقیقه قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا شربت کاملا خنک شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود.

مرحله سوم

در ادامه کره و روغن را درون یک تابه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا ذوب شود، سپس یک لایه خمیر یوفکا روی سطح کار گذاشته و تا می زنیم. حالا روی ورقه یوفکا را با مخلوط کره رومال می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر یوفکا را از قسمت پایین مجددا تا زده و مقداری پودر گردو روی آن می ریزیم، سپس خمیر یوفکا را به کمک نی رول کرده و از دو طرف کمی فشار می دهیم تا خمیر جمع شده و حالت چروک پیدا کند.

مرحله پنجم

حالا خمیرهای یوفکا را به صورت مرتب کنار هم درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در ادامه ظرف را طبقه وسط فر می گذاریم، سپس اجازه می دهیم باقلوا به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته و طلایی شود.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان ظرف را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کمی از دمای باقلوا کاسته شود، سپس شربت خنک شده را به صورت پخش روی آن ریخته و با پودر پسته تزیین می کنیم. پس از استراحت به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 15 آبان 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.