طرز تهیه خوراک نخود فرنگی

طرز تهیه خوراک نخود فرنگی بدون گوشت طرز تهیه خوراک نخود فرنگی با گوشت طرز تهیه خوراک نخود فرنگی با مرغ طرز تهیه خوراک نخود فرنگی ساده طرز تهیه خوراک نخود فرنگی رژیمی خوراک نخود فرنگی با گوشت چرخ کرده خوراک نخود فرنگی با گوشت تکه ای

خوراک نخود فرنگی یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذ و ساده است که به دلیل خواص بی نظیر و فوق العاده نخود فرنگی این غذای لذیذ منبع غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک نخود فرنگی در ادامه با سایت آموزشی نکته‌چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۳-۴ نفر
گوشت قرمز یا مرغ یا قارچ۲۵۰ گرم
پیاز۲ عدد
سیر۲ حبه
هویج۴ عدد
سیب زمینی۲ عدد
نخود فرنگی۲ پیمانه
فلفل دلمه‌ای۱ عدد
شیر۱ لیوان
نشاسته ذرتنصف قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترشبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
پاپریکا و زنجبیلبه مقدار لازم
زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه خوراک نخود فرنگی

مرحله اول

برای تهیه خوراک نخود فرنگی خوشمزه ابتدا پیاز‌ها را نگینی و ریز خرد کنید و سپس یک قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مقداری روغن در آن بریزید و وقتی داغ شد پیازها را در آن تفت دهید تا سبک و طلایی شوند.

مرحله دوم

بعد سیر را هم نگینی خرد کنید و به پیاز اضافه کنید و تفت دهید تا عطر سیر پخش شود، سپس هویج‌ها را مکعبی خرد کنید و در قابلمه بریزید و کمی تفت دهید.

مرحله سوم

حالا یک فلفل دلمه را نگینی خرد کنید و به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و تفت دهید تا عطر فلفل دلمه در ترکیب مواد آزاد شود، مراقب باشید که خیلی تفت ندهید تا طعم آن از بین نرود.

مرحله چهارم

بعد از آن با سلیقه و با توجه به ذائقه خودتان گوشت قرمز یا مرغ را در اندازه و شکل دلخواه برش بزنید و یا گوشت قرمز را چرخ کنید و به ترکیب مواد اضافه کنید و خوب تفت دهید.

نکته: در این مرحله اگر رژیم غذایی خاصی دارید به جای گوشت یا مرغ می‌توانید از قارچ استفاده کنید.

مرحله پنجم

وقتی رنگ گوشت‌ها عوض شد، نخود فرنگی‌ها را اضافه کنید و کمی تفت دهید بعد رب گوجه فرنگی را بریزید و تفت دهید تا رنگ رب باز شود و کاملا با مواد ترکیب شود.

مرحله ششم

سپس نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا و زنجبیل را به مقدار دلخواه و با توجه به ذائقه خودتان روی مواد بریزید و تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.

مرحله هفتم

بعد به مقدار کافی آب روی مواد بریزید و بعد یک لیمو ترش تازه را برش بزنید و مقداری آب لیمو را هم اضافه کنید و هم بزنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا همه مواد خوب پخته شوند.

مرحله هشتم

در این فاصله سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و مکعبی خرد کنید و بعد با مقداری آب روی حرارت متوسط قرار دهید تا پخته شوند و بعد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله نهم

وقتی که خوراک خوب جا افتاد و همه مواد پخته شدند، سیب زمینی‌های پخته را اضافه کنید و هم بزنید، سپس نشاسته ذرت و شیر را هم روی مواد بریزید و هم بزنید.

مرحله دهم

وقتی که همه مواد خوب با هم مخلوط شدند و خوراک نخود فرنگی شروع به جوشیدن کرد و به غلظت مناسب رسید قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله یازدهم

در آخر خوراک نخود فرنگی را در ظرف مناسب بکشید و با چند برگ نعناع و شوید تازه تزئین کنید و همراه با نان تازه یا پلو زعفرانی و ترشی و انواع دورچین سرو کنید.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 4 اسفند 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.