طرز تهیه مارمالاد سیب

طرز تهیه مارمالاد سیب بدون جوهر لیمو طرز تهیه مارمالاد سیب رژیمی طرز تهیه مارمالاد سیب گلاب طرز تهیه مارمالاد سیب برای شیرینی مشهدی طرز تهیه مارمالاد برای شیرینی مربایی فیلم طرز تهیه مارمالاد سیب طرز تهیه مارمالاد سیب با نشاسته طرز تهیه مارمالاد برای کیک

مارمالاد سیب یکی از انواع مارمالادهای خوشرنگ و پرمصرف بین المللی است که معمولا در پخت انواع شیرینی و کیک استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مارمالاد سیب در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مارمالاد سیب
سیب۱ کیلوگرم
شکر۵۰۰ گرم
آبلیمو یا جوهر لیمو½ قاشق مرباخوری
آب۲ پیمانه
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
پودر هل½ قاشق مرباخوری
گلاب۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مارمالاد سیب

مرحله اول

برای تهیه مارمالاد سیب خوشمزه ابتدا سیب ها را می شوییم، سپس آنها را پوست گرفته و از وسط نصف می کنیم. در ادامه تخمه ها و قسمت های اضافی وسط سیب ها را خارج می کنیم و آنها را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله آب را به قابلمه اضافه کرده و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب شروع به جوشیدن کند. پس از اینکه آب جوش آمد، حرارت را کمتر می کنیم و کف های روی سطح آب را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم سیب ها به مدت ۳۰ دقیقه بپزند تا کاملا نرم شوند. پس از گذشت این زمان با استفاده از بلندر سیب ها را به طور کامل پوره می کنیم، یا اینکه آنها را درون میکسر می ریزیم و به طور کامل میکس می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مجددا سیب میکس شده را به قابلمه باز می گردانیم. در ادامه شکر را به همراه آب لیمو یا جوهر لیمو به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم شکر به طور کامل ذوب شود. به هیچ وجه مارمالاد را با قاشق هم نمی زنیم.

مرحله پنجم

هم زدن مارمالاد باعث شکرک شدن آن در طولانی مدت می شود. پس از اینکه شکر به طور کامل ذوب شد و مارمالاد شروع به جوشیدن کرد، زعفران دم کرده را به همراه پودر هل و گلاب به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم مارمالاد ۲۰ دقیقه دیگر روی حرارت بماند، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم و اجازه می دهیم خنک شوند. در نهایت مارمالاد را درون ظرف درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 3 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.