طرز تهیه سرکه سیب

طرز تهیه سرکه سیب دکتر خیراندیش طرز تهیه سرکه سیب خانگی بدون کپک طرز تهیه سرکه سیب خانگی فوری طرز تهیه سرکه سیب دکتر روازاده فیلم طرز تهیه سرکه سیب طرز تهیه سرکه سیب رزا منتظمی طرز تهیه سرکه سیب حکیم تهرانی طرز تهیه سرکه سیب با آب سیب

سرکه سیب یکی از انواع سرکه های پرطرفدار و محبوب در میان ایرانیان است که خواص فراوانی برای سلامتی بدن دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سرکه سیب در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم سرکه سیب
سیب۳ کیلو گرم
شکر۳ قاشق غذاخوری
آب جوشیده سردبه مقدار کافی

طرز تهیه سرکه سیب

مرحله اول

برا تهیه سرکه سیب خانگی ابتدا سیب ها را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم سیب ها کاملا خشک شوند. در ادامه سیب ها را به ۴ قسمت تقسیم می کنیم، سپس هسته و ساقه آن را جدا می کنیم.

مرحله دوم

حالا هر قسمت از سیب را به ۲ قسمت تقسیم می کنیم. در ادامه یک ظرف شیشه ای مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با دستمال خشک کرده و استریل می کنیم. در ادامه درون ظرف را برای تخمیر سرکه شکر می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله سیب ها را درون ظرف روی شکر قرار می دهیم. در ادامه آب جوشیده شده را تا اندازه ای که روی سیب ها را بگیرد اضافه می کنیم. توجه داشته باشید کمی از ظرف باید خالی بماند. در ادامه روی ظرف را با یک پارچه تمیز پوشانیم.

مرحله چهارم

حالا دور پارچه نخی را با کش فیکس می کنیم تا گازی که حاصل از تخمیر سرکه است از شیشه خارج شود. در ادامه شیشه را در مکانی تاریک و گرم به مدت ۷ روز قرار می دهیم. در ادامه پس از گذشت این مرحله پارچه روی شیشه را بر می داریم.

مرحله پنجم

در این مرحله برای آن که سیب ها روی آب نمانند تا کپک بزند یک درب پلاستیکی درون شیشه روی سیب ها قرار می دهیم، سپس یک جسم سنگین روی آن قرار می دهیم تا به سیب ها فشار وارد کند و پایین بروند.

مرحله ششم

حالا مجددا روی شیشه را با پارچه نخی می پوشانیم، سپس با کش پارچه را فیکس می کنیم و به مدت ۲۰ روز درون مکانی تاریک و گرم قرار می دهیم. در ادامه پس از گذشت این زمان پارچه روی سرکه را بر می داریم.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید سفیدی های روی سرکه کپک نیست در صورتی که موادی به رنگ سبز یا سیاه روی سرکه وجود داشت به این منظور است که سرکه کپک زده است. در ادامه آبکش را روی یک کاسه مناسب قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در نهایت سرکه سیب را درون آبکش یا صافی می ریزیم تا سرکه صاف و یکدست شود. در ادامه سرکه را درون بطری می ریزیم و می توانیم به مدت ۳ هفته تا ۶ ماه در جای تاریک و خنک نگهداری کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 15 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.