طرز تهیه مارمالاد نارنگی

مارمالاد نارنگی , طرز تهیه مارمالاد نارنگی , دستور پخت مارمالاد نارنگی

مارمالاد نارنگی یکی از مارمالادهای بسیار خوشرنگ و خوشمزه فصل پاییز است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مارمالاد نارنگی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم مارمالاد نارنگی
نارنگی۱ کیلو گرم
شکر۱ کیلو گرم
پودر ژلاتین۱ قاشق غذا خوری
زعفران دم کرده۱ تا ۲ قاشق غذا خوری
وانیلنوک قاشق غذا خوری

طرز تهیه مارمالاد نارنگی

مرحله اول

برای تهیه مارمالاد نارنگی خوشمزه ابتدای کار پوست روی نارنگی ها را جدا می کنیم، سپس پوست نازک رنگ روی نارنگی ها را هم جدا می کنیم به طوری که فقط گوشت نارنگی باقی بماند، به این منظور که مارمالاد شفاف و خوشرنگ شود.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت نارنگی را درون یک قابلمه مناسب می ریزم، سپس شکر را به صورت بین لایه های نارنگی میریزیم. در ادامه درب قابلمه را می بندیم و آنرا درون یخچال قرار می دهیم تا به خوبی آب بیندازد.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم مخلوط نارنگی و شکر به مدت ۴ تا ۵ ساعت درون یخچال استراحت کند. در ادامه قابلمه را از یخچال خارج می کنیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب نارنگی کمی بخار شود.

مرحله چهارم

حالا پس از گذشت ۱ تا ۲ ساعت جوشیدن، کف موجود روی مارمالاد را با کفگیر می گیریم. در ادامه وقتی مارمالاد کمی غلظت پیدا کرد، وانیل را به همراه زعفران دم کرده به قابلمه اضافه می کنیم، سپس به آرامی مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پودر ژلاتین را درون آب سرد حل می کنیم تا ذرات ژلاتین به طور کامل در آب حل شود. در ادامه ژلاتین را به قابلمه اضافه می کنیم، سپس کمی مخلوط می کنیم. پس از ۱۰ دقیقه مارمالاد را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم مارمالاد در دمای محیط به طور کامل خنک شود، سپس به وسیله گوشکوب برقی آنرا میکس می کنیم تا یکدست شود. در ادامه مارمالا را درون شیشه درب دار می ریزیم، سپس درون یخچال قرار می دهیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 14 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.