طرز تهیه کیک شیرازی

طرز تهیه کیک شربتی شیرازی کیک شیرازی آشپزخانه کوچک من قیمت کیک شیرازی

کیک شیرازی یکی از انواع کیک های خوشمزه و ایرانی است که به دلیل شباهت آن به کاپ کیک گزینه مناسبی برای پذیرایی می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شیرازی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک شیرازی
آرد۱٫۵ پیمانه
شکر½ پیمانه
روغن مایع⅔ پیمانه
ماست⅔ پیمانه
گلاب۱ قاشق چایخوری
عسل یا شربت بار۱ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۳ عدد
مواد لازم شربت بار
شکر۱ پیمانه
آب⅔ پیمانه
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
گلاب۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه½ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک شیرازی

مرحله اول

برای تهیه کیک شیرازی خوشمزه در ابتدای کار شربت بار را آماده می کنیم، برای این منظور آب و شکر را درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا به مدت ۵ دقیقه بجوشد، سپس گلاب را می افزاییم.

مرحله دوم

حالا زعفران دم کرده را به همراه آب لیمو ترش تازه به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم شربت به مدت ۱ تا ۲ دقیقه بجوشد، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و اجازه می دهیم به خوبی خنک شود.

مرحله سوم

در این مرحله به سراغ درست کردن کیک می‌ رویم، برای این منظور از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج کرده تا دمای آنها با دمای محیط یکی شود. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله چهارم

در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر درون یک کاسه نسبتا گودی ریخته و به مدت ۵ دقیقه با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا بافت آن روشن و حجیم شود، سپس ماست، روغن مایع، گلاب و عسل یا شربت بار را به کاسه می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا مایه درون کاسه را به خوبی مخلوط می کنیم، سپس مواد خشک که شامل آرد، بکینگ پودر و نمک می باشد را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مواد خشک را طی دو مرحله به کاسه اضافه کرده و با دور کند همزن برقی هم می زنیم.

مرحله ششم

لازم به ذکر است بدانید مایه کیک را فقط در حد مخلوط شدن هم بزنید، بیش از حد مخلوط کردن مایه کیک باعث می‌شود بکینگ‌ پودر غیر فعال شده و از پف کردن کیک جلوگیری کند. حالا درون قالب مافین را با مقداری روغن چرب می کنیم.

مرحله هفتم

حالا مایه کیک را درون قالب‌ها می ریزیم تا دو سوم حجم شان پر شود، سپس قالب را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک ها به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان، کیک ها را تست می کنیم.

مرحله هشتم

برای این منظور یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک ها فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. حالا قالب را از فر خارج کرده، سپس شربت سرد را روی کیک های داغ می ریزیم.

مرحله نهم

حالا اجازه می دهیم شربت به خورد کیک ها برود، سپس کیک ها را از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت روی کیک های شیرازی را به دلخواه با پودر پسته و گل سرخ تزیین کرده و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 18 دی 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.