طرز تهیه کیک یزدی

طرز تهیه کیک یزدی حاج خلیفه طرز تهیه کیک یزدی در توستر طرز تهیه کیک یزدی بدون قالب طرز تهیه کیک یزدی در پلوپز طرز تهیه کیک یزدی برای ۲۰ نفر فیلم طرز تهیه کیک یزدی بدون فر طرز تهیه کیک یزدی بدون ماست طرز تهیه کیک یزدی خانگی تصویری

کیک یزدی یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه ایرانی است که مانند پای سیب برای پذیرایی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک یزدی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک یزدی
تخم مرغ۲ عدد
آرد۲ و نیم پیمانه
شکر۱ پیمانه
گلاب½ پیمانه
آب ولرم½ پیمانه
روغن مایع⅔ پیمانه
عسل۲ قاشق غذاخوری
پودر هل¼ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۲ قاشق غذاخوری
نمک میوه۱ پنس
کنجدبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک یزدی

مرحله اول

برای تهیه کیک یزدی ساده در ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود.

مرحله دوم

حالا پودر هل را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس مجددا با همزن برقی هم می زنیم. در ادامه به ترتیب عسل، آب ولرم، گلاب و روغن مایع را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و هر کدام را ۱ دقیقه با دور کند هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر و نمک درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم، سپس درون الک می ریزیم و درون مخلوط تخم مرغ می ریزیم و با دور کند همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه درون قالب مافین کاغذ کپسولی قرار می دهیم و دو سوم آن را از مایه کیک پر می کنیم، سپس مقداری کنجد روی آن می پاشیم.

مرحله پنجم

در این مرحله با یک چاقو آغشته به روغن مایع روی مایه کیک را به صورت بعلاوه خط می اندازیم. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا بپزد.

مرحله ششم

توجه داشته باشید برای پف کیک ابتدا اجازه دهید کیک ها با حرارت بالا و پایین فر به مدت ۵ تا ۷ دقیقه بپزند، سپس حرارت بالا را خاموش کنید و اجازه دهید کیک با حرارت پایین به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه کاملا بپزند و طلایی شود.

مرحله هفتم

در نهایت پس از گذشت این زمان قالب کیک را از فر خارج می کنیم، سپس کیک ها را از قالب خارج کرده و اجاره می دهیم کاملا خنک شوند. در آخر کیک ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار داده و به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 11 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.