طرز تهیه کیک حلوا

طرز تهیه کیک حلوا رولتی طرز تهیه کیک حلوا برشی طرز تهیه کیک حلوا شکلاتی طرز تهیه کیک حلوا زعفرانی طرز تهیه کیک حلوا مجلسی طرز تهیه کیک حلوایی بدون فر کیک حلوا آشپزخانه کوچک من حلوا با کیک یزدی

کیک حلوا یکی از انواع کیک های مجلسی و خوشمزه ایرانی است که برای پذیرایی بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک حلوا در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک حلوا
تخم مرغ۴ عدد درشت
آرد قنادی۲٫۵ لیوان
شکر۱ و ¼ لیوان
شیر⅔ لیوان
گلاب⅓ لیوان
روغن مایع⅔ لیوان
وانیل¼ قاشق چایخوری
پودر هل¼ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده غلیظ۲ قاشق غذاخوری
مواد لازم شربت
شکر⅓ فنجان
مخلوط آب و گلاب⅓ فنجان
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک حلوا

مرحله اول

برای تهیه کیک حلوا خوشمزه در ابتدای کار شکر را به همراه آب و گلاب درون قابلمه مناسب می ریزیم، سپس مقداری زعفران دم کرده به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم ذرات شکر کاملا درون آب حل شوند، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. نیازی به جوشیدن یا غلیظ شدن شربت نیست. در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر، پودر هل و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۶ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا حجیم و کش دار شود.

مرحله چهارم

در این مرحله به ترتیب گلاب را به همراه شیر، روغن مایع و مقداری زعفران دم کرده به کاسه اضافه کرده و مجددا با دور تند همزن برقی به مدت ۱ دقیقه در حد مخلوط شدن هم می زنیم تا مایه اولیه کیک یکدست شود.

مرحله پنجم

حالا آرد و بکینگ پودر را ۳ مرتبه الک کرده، سپس یکباره به کاسه اضافه می کنیم و با دور کند همزن برقی در حد ۳۰ ثانیه هم می زنیم تا بافت مایه کیک کاملا یکدست شود. در ادامه قالب را با روغن جدا کننده چرب می کنیم.

مرحله ششم

حالا مایه کیک را درون قالب ریخته و قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود. در ادامه قالب را طبقه میانی فر قرار داده و اجازه می دهیم کیک به مدت ۵۰ تا ۶۰ دقیقه بپزد.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک، یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است و قالب را از فر خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه اجازه می دهیم کمی از دمای کیک کاسته شود، سپس آنرا از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می گذاریم. حالا روی کیک را به شربت خنک شده مرطوب می کنیم و حلوا داغ را روی کیک می ریزیم.

مرحله نهم

در ادامه حلوا را با لیسک روی کیک پهن کرده و به دلخواه مقداری از حلوا را درون قیف ماسوره ای با سر ماسوره دلخواه می ریزیم، سپس اطراف کیک پایپ کرده و اجازه می دهیم کمی از دمای حلوا کاسته شود.

مرحله دهم

زمانی که حلوا خنک شد، کیک را به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود، سپس از یخچال خارج می کنیم و به دلخواه با پرک بادام، پودر پسته و گل محمدی تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 18 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.