طرز تهیه چیز کیک لوتوس

طرز تهیه چیز کیک لوتوس , دستور پخت چیز کیک لوتوس یخچالی

چیز کیک لوتوس یکی از انواع دسرهای خوشمزه بین المللی است که طرفدارهای زیادی در سراسر جهان دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک لوتوس در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک لوتوس
‌پنیر ماسکارپونه۲۰۰ گرم
پنیر ویلی۲۰۰ گرم
شکر۹۰ گرم
خامه صبحانه۵۰ گرم
نشاسته ذرت۵۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
روغن مایع۱۰۰ گرم
شیر۱۰۰ گرم
بیسکوییت لوتوس یا بیسکویت ساده۲ بسته
کره۱۵۰ گرم
کرم لوتوسبه مقدار کافی

طرز تهیه چیز کیک لوتوس

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک لوتوس خوشمزه در ابتدای کار کره را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود. در ادامه بیسکویت لوتوس را خرد کرده، سپس درون غذاساز می ریزیم و به خوبی میکس می کنیم تا بیسکویت پودر شود.

مرحله دوم

حالا کره آب شده را به غذاساز اضافه کرده و مجددا میکس می کنیم تا بیسکویت حالت خمیری پیدا کند. در ادامه درون قالب کمربندی را با سلفون می پوشانیم، سپس مواد کراست را درون قالب ریخته و به خوبی پرس می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه قالب را درون یخچال قرار می دهیم تا لایه کراست به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند و کاملا سفت شود. حالا فر را با دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس به سراغ درست کردن مایه پنیری می رویم.

مرحله چهارم

برای این منظور پنیر ویلی را به همراه پنیر ماسکارپونه درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا بافت پنیرها باز شده و با هم ترکیب شوند. حالا تخم مرغ را به کاسه می افزاییم.

مرحله پنجم

در ادامه خامه صبحانه را به کاسه اضافه کرده و مجددا هم می زنیم تا مواد کاملا تلفیق و یکدست شوند. حالا شیر، روغن مایع و نشاسته ذرت را به کاسه اضافه کرده و مجددا به خوبی هم می زنیم تا مایه یکدست و غلیظی حاصل شود.

مرحله ششم

در این مرحله قالب را از یخچال خارج کرده، سپس مایه پنیری را درون قالب روی لایه کراست می ریزیم. در ادامه روی قالب را با ورق فویل می پوشانیم، سپس قالب را درون سینی فر که حاوی آب جوش است قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم چیز کیک به مدت ۱ ساعت درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این مدت، زمانی که روی چیز کیک کاملا طلایی و کاراملی شد، فر را خاموش می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه اجازه می دهیم چیز کیک به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بماند تا کمی از دمای آن کاسته شود. در این فاصله کرم لوتوس را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا روان شود، سپس قالب را از فر خارج می کنیم.

مرحله نهم

حالا ورق فویل را از روی قالب جدا کرده و کرم لوتوس بنماری شده را درون قالب روی لایه پنیری می ریزیم. در ادامه قالب را به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا چیز کیک کاملا خنک شده و کرم لوتوس سفت شود.

مرحله دهم

پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج می کنیم و چیز کیک را از قالب جدا کرده، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت چیز کیک را با بیسکویت پودر شده تزیین کرده و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 13 مهر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.