طرز تهیه چیز کیک شعریه

طرز تهیه چیز کیک شعریه طرز تهیه چیز کیک با شیر خشک چیز کیک شعریه شف طیبه

چیز کیک شعریه یکی از انواع دسرهای خوشمزه و متفاوت است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک شعریه در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم لایه اول
بیسکویت پتی بور۲۳۰ گرم
کره۸۰ گرم
مواد لازم لایه دوم
پنیر خامه ای۲۸۰ گرم
پودر شکر۱۱۰ گرم
پودر ژلاتین۱۰ گرم
آب سرد۶۰ گرم
مواد لازم لایه سوم
رشته ی شعریه۱ بسته
کره۵۰ گرم
پودر دارچین۱ قاشق غذاخوری
شیر عسلی۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه چیز کیک شعریه

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک شعریه خوشمزه در ابتدای کار کره را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس به همراه بیسکویت پتی بور درون غذاساز یا میکسر ریخته و به خوبی میکس می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه درون قالب کمربندی را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مخلوط پودر بیسکویت و کره را درون آن می ریزیم و با لیسک به خوبی صاف و یکدست می کنیم. حالا با پشت لیوان به خوبی فشرده می کنیم تا منسجم شود.

مرحله سوم

در ادامه قالب را درون یخچال گذاشته و اجازه می دهیم لایه اول به مدت ۱ ساعت استراحت کند تا کاملا سفت شود. حالا به سراغ درست کردن لایه دوم می رویم، برای این منظور پنیر خامه ای را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم دمای پنیر خامه ای با دمای محیط کاملا هماهنگ شود، سپس آنرا به همراه پودر شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا بافت پنیر باز شود.

مرحله پنجم

در ادامه پودر ژلاتین را به همراه آب سرد مخلوط کرده و روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذرات ژلاتین کاملا حل شوند، سپس به کاسه حاوی پنیر خامه ای اضافه می کنیم و مجددا با دور تند هم می زنیم.

مرحله ششم

حالا قالب را از یخچال خارج کرده، سپس مایه پنیری را روی لایه اول می ریزیم، سپس با لیسک کاملا صاف و یکدست می کنیم. در ادامه قالب را مجددا درون یخچال گذاشته و اجازه می دهیم مواد به مدت ۲ تا ۳ ساعت استراحت کند.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان رشته شعریه را خرد کرده، سپس به همراه کره و پودر دارچین درون یک تابه مناسب می ریزیم و کمی تفت می دهیم تا رشته‌ ها طلایی و کاراملی شوند. حالا تابه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هشتم

در ادامه بلافاصله شیر عسلی را به تابه اضافه کرده و هم می زنیم تا مواد یکدست شوند، سپس قالب را از یخچال خارج کرده و لایه سوم را درون قالب روی لایه پنیری می ریزیم در ادامه قالب را به مدت ۱ ساعت درون یخچال می گذاریم.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کرده، سپس چیز کیک را از قالب جدا می کنیم. در نهایت روی چیز کیک را به دلخواه با مغز گردو، پودر پسته و گل محمدی تزیین کرده و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 6 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.