طرز تهیه ماست خانگی

طرز تهیه ماست روستایی طرز تهیه ماست خانگی با نشاسته طرز تهیه ماست دودی طرز تهیه ماست بدون مایه طرز تهیه ماست خانگی نی نی سایت طرز تهیه ماست با سرکه طرز تهیه ماست شیرین وسفت خانگی طرز تهیه ماست و ذرت

ماست خانگی یکی از انواع فراورده های شیر است که بین مردمان ایران طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماست خانگی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم ماست خانگی
شیر پرچرب۱ لیتر
ماست۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ماست خانگی

مرحله اول

برای تهیه ماست خانگی به روش ساده در ابتدای کار شیر پرچرب را درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا بجوشد، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و شیر را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم کمی از داغی شیر کاسته شود، به حدی که وقتی انگشت را درون شیر نگه می داریم گرمای شیر حس شود ولی انگشت نسوزد. پس از اینکه شیر به دمای مورد نظرمان رسید ماست را از اطراف به شیر می‌ افزاییم.

مرحله سوم

حالا شیر را کمی مخلوط کرده و درب آنرا می بندیم، سپس در فضای آشپزخانه یک پارچه ضخیم انداخته و ظرف را روی آن می گذاریم. در ادامه مجددا روی ظرف و اطراف آنرا با همان پارچه می پوشانیم و بی حرکت می گذاریم.

مرحله چهارم

در ادامه اجازه می دهیم ماست بدون جابجایی به مدت ۱۲ ساعت در دمای محیط استراحت کند. پس از گذشت این زمان ظرف را به آرامی درون یخچال منتقل کرده و اجازه می دهیم ماست به مدت ۲۴ ساعت استراحت کند.

مرحله پنجم

پس از گذشت ۲۴ ساعت می توانیم از ماست استفاده کنیم. توجه داشته باشید در صورتی که دمای شیر بالا باشد ماست ترش می شود و در غیر این صورت ماست شیرین می شود. برای ماست بهتر است از شیر پرچرب استفاده کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 2 آذر 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.