طرز تهیه چیز کیک نیویورکی

طرز تهیه چیز کیک نیویورکی آپارات طرز تهیه چیز کیک تنوری طرز تهیه چیز کیک با فر طرز تهیه چیز کیک نیویورکی شف طیبه طرز تهیه چیز کیک حرفه ای طرز تهیه چیز کیک نیویورکی بدون فر

چیز کیک نیویورکی یکی از انواع دسرهای ساده و خوشمزه امریکایی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک نیویورکی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
ماست خامه ای۱ لیوان
پنیر خامه ای۴۵۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
وانیلنوک قاشق چایخوری
شکر⅓ لیوان
رنده پوست لیمو ترش۱ قاشق چایخوری
بیسکویت پتی بور۲ بسته
کره۵۰ گرم

طرز تهیه چیز کیک نیویورکی

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک نیویورکی خوشمزه در ابتدای کار بیسکویت پتی بور را خرد می کنیم و درون غذاساز می ریزیم، سپس میکس می کنیم تا بیسکویت به حالت پودری در آید. در ادامه کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم.

مرحله دوم

زمانی که کره ذوب شد، آن را به غذاساز اضافه می کنیم و چند پالس می زنیم تا بیسکویت خمیری شکل شود. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم و کف آن را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس بیسکویت را درون قالب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا بیسکویت را با پشت قاشق یا لیوان فشار می دهیم تا پرس و منسجم شود و بعد از آن قالب را درون یخچال فریزر قرار می دهیم تا لایه بیسکویت سفت شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله چهارم

در این فاصله پنیر خامه ای را درون یک کاسه مناسب ریخته و با همزن برقی هم می زنیم تا بافت آن باز شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل به کاسه اضافه می کنیم، سپس به هم زدن ادامه می دهیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله پنجم

حالا ماست را به همراه رنده لیمو ترش به کاسه اضافه می کنیم و مجددا با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا بافت آن یکدست شود. در ادامه قالب را از یخچال فریزر خارج می کنیم، سپس مایه پنیری را روی لایه بیسکویت ریخته و با لیسک صاف می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله روی قالب را با فویل آلومینیومی می پوشانیم و درون سینی لبه دار فر قرار می دهیم. در ادامه مقداری آب درون سینی می ریزیم و آن را طبقه وسط فر قرار داده، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه بپزد.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج کرده و در دمای محیط قرار می دهیم تا کمی از دمای آن کاسته شود. زمانی که چیز کیک با دمای محیط هماهنگ شد، قالب را درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود.

مرحله هشتم

در نهایت پس از گذشت ۱ ساعت قالب را از یخچال خارج کرده و چیز کیک را از قالب جدا می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در پایان چیز کیک را به سلیقه خود با مارمالاد و سس شکلات تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 2 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.