طرز تهیه کیک موکاچینو

طرز تهیه کیک موکاچینو

کیک موکاچینو یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با مواد و رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک موکاچینو در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک موکاچینو
تخم مرغ۶ عدد
شکر۲۰۰ گرم
وانیل½ قاشق غذاخوری
آرد۱۶۰ گرم
بیکینگ‌ پودر۱٫۵ قاشق چایخوری
قهوه فوری½ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
شیر داغ¼ پیمانه
مواد لازم فیلینگ
خامه قنادی۵۰۰ گرم
قهوه فوری۱ قاشق غذاخوری
آب۱ قاشق غذاخوری
شکلات۷۵ گرم
خامه صبحانه۴۰ گرم

طرز تهیه کیک موکاچینو

مرحله اول

برای تهیه کیک موکاچینو خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر به طور کامل گرم شود، سپس تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه شیر داغ را به همراه پودر کاکائو و قهوه فوری مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس به کاسه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا مواد ترکیب شوند. حالا آرد و بیکینگ پودر را درون الک می ریزیم.

مرحله سوم

حالا مواد خشک را ۳ مرتبه الک کرده، سپس طی ۳ تا ۴ مرحله به کاسه می افزاییم و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در ادامه درون قالب کمربندی را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله چهارم

حالا مایه کیک را درون قالب ریخته و قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین برود. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم تا کیک به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه بپزد.

مرحله پنجم

در این فاصله به سراغ درست کردن مایه فیلینگ می رویم، برای این منظور خامه قنادی را درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا خامه فرم بگیرد.

مرحله ششم

حالا شکلات را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس خامه صبحانه را به آن اضافه کرده و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا فرم بگیرد. در ادامه قهوه فوری و آب را با هم مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

حالا قهوه را به همراه گاناش به کاسه حاوی خامه قنادی می افزاییم، سپس با دور تند همزن به هم زدن ادامه می دهیم تا مایه فیلینگ تغییر رنگ پیدا کند. پس از اتمام پخت کیک یک خلال دندان در مرکز آن فرو می بریم.

مرحله هشتم

حالا خلال دندان را از مرکز کیک خارج کرده و زمانی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس کیک را از قالب جدا می کنیم.

مرحله نهم

در ادامه کیک را به صورت ورقه ای به ۳ قسمت مساوی تقسیم کرده، سپس بین لایه ها را با مایه فیلینگ می پوشانیم و لایه ها را به ترتیب روی هم قرار می دهیم. در نهایت روی کیک را با مایه فیلینگ پوشانده و تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 2 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.