طرز تهیه کیک دبل چاکلت

طرز تهیه کیک دبل چاکلت خیس کیک دبل چاکلت با گاناش کیک دبل چاکلت دونفره کیک دبل چاکلت نی نی سایت کیک دبل چاکلت آشپزخونه کوچیک من کیک دبل چاکلت چیست طرز تهیه کیک دبل چاکلت بدون فر کیک دبل چاکلت سرآشپز پاپیون

کیک دبل چاکلت از کیک های بسیار محبوب بین المللی است که معمولا در کافه ها سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک دبل چاکلت در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک دبل چاکلت
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ لیوان
آرد۲ لیوان
پودر کاکائو½ لیوان
روغن مایع½ لیوان
وانیل½ قاشق مرباخوری
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
شیر ولرم۱ لیوان
شکلات تخته ای۱۵۰ گرم

طرز تهیه کیک دبل چاکلت

مرحله اول

برای تهیه کیک دبل چاکلت کافی شاپی ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود.

مرحله دوم

حالا شیر و روغن مایع را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۱ دقیقه در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه شکلات تخته ای را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله شکلات آب شده را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم تا شکلات درون مخلوط تخم مرغ پخش شود. در ادامه آرد را به همراه پودر کاکائو و بکینگ پودر درون یک کاسه مناسب می ریزیم و هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد خشک را درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه قالب کمربندی را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مایه کیک را درون قالب می ریزیم.

مرحله ششم

حالا قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا پخته شود.

مرحله هفتم

در این مرحله خامه قنادی را در دمای محیط قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کمی آب شود. در ادامه ۳ قاشق غذاخوری پودر کاکائو به خامه اضافه می کنیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه هم می زنیم.

مرحله هشتم

حالا زمانی که پودر کاکائو درون خامه قنادی به طور کامل پخش شد و خامه قنادی به طور کامل فرم گرفت هم زدن را متوقف می کنیم. در ادامه پس از گذشت ۴۰ دقیقه کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فرو می بریم، سپس خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک به طور کامل پخته است. در ادامه کیک را از فر خارج می کنیم.

مرحله دهم

حالا کیک را از قالب خارج می کنیم، سپس کاغذ روغنی را از کیک جدا می کنیم و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود. در ادامه کیک را به صورت لایه ای به ۳ قسمت تقسیم می کنیم و بین لایه ها خامه قنادی می ریزیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله خامه قنادی فرم گرفته را با پالت پخش می کنیم تا یکدست شود، سپس لایه ها را روی هم قرار می دهیم و اطراف کیک را با خامه قنادی می پوشانیم، سپس با خرده کیک ها اطراف کیک را پوشش می دهیم.

مرحله دوازدهم

در نهایت کیک دبل چاکلت را با کاکائو و خامه فرم گرفته تزئین می کنیم، سپس کیک را به اندازه و فرم دلخواه برش می دهیم. در آخر برش های کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و با چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 4 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.