طرز تهیه کیک با سس کارامل

طرز تهیه کیک کاراملی ساده طرز تهیه کیک کاراملی ترکیه ای کیک اسفنجی با کارامل فیلم طرز تهیه کیک کاراملی طرز تهیه سس کارامل کیک کاراملی آشپزخانه کوچک من کیک روسی کاراملی

کیک با سس کارامل یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه کافی شاپی است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک با سس کارامل در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک با سس کارامل
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ لیوان
شیر۱ لیوان
روغن مایع۱ لیوان
پودر نارگیل۴ قاشق غذاخوری
شکلات رنده شده½ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
آرد‌۲ لیوان
مواد لازم سس کارامل
شکر۱ لیوان
خامه صبحانه۲۰۰ گرم

طرز تهیه کیک با سس کارامل

مرحله اول

برای تهیه کیک با سس کارامل خوشمزه ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود.

مرحله دوم

حالا وسط کار کاسه را دور گیری می کنیم تا تخم مرغ به صورت یکدست هم زده شود. در ادامه روغن مایع را درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس در حد مخلوط شدن به مدت ۱ دقیقه با دور تند همزن برقی هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله شیر را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس مجددا در حد مخلوط شدن مواد را با دور تند همزن برقی به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم. در ادامه پودر نارگیل را به همراه شکلات رنده شده به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط تخم مرغ را در حد مخلوط شدن پودر نارگیل هم می زنیم. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله با لیسک مایه کیک را به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود.

مرحله ششم

حالا یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس کف آن را با مقداری کره سرد چرب می کنیم و مایه کیک را درون قالب می ریزیم. در ادامه قالب کیک را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب ها و هوای اضافی بین مایه کیک کاملا از بین برود.

مرحله هفتم

در این مرحله قالب کیک را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد. در ادامه سس کارامل را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدای یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا شکر را درون تابه می ریزیم، سپس فقط با تکان دادت تابه به ذوب شدن شکر کمک می کنیم. در ادامه زمانی که شکر ذوب و کاراملی شد، خامه را به آن اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.

مرحله نهم

در این مرحله اجازه می دهیم سس کارامل خنک شود. در ادامه کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم برای این منظور یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فر می بریم، سپس خارج می کنیم.

مرحله دهم

حالا در صورتی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب کیک را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کیک در دمای محیط کاملا خنک شود، سپس از قالب خارج می کنیم.

مرحله یازدهم

در نهایت کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس سس کارامل را روی کیک به صورت پخش می ریزیم و با قاشق آن را صاف می کنیم. در ادامه کیک را به اندازه و فرم دلخواه برش بزنید، سپس میل کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 19 بهمن 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.