طرز تهیه کیک نسکافه ای

طرز تهیه کیک نسکافه و گردو طرز تهیه کیک نسکافه ای با شیر طرز تهیه کیک نسکافه ای بدون فر فیلم طرز تهیه کیک نسکافه ای طرز تهیه کیک نسکافه ای با خامه طرز تهیه کیک نسکافه ای خیس طرز تهیه کیک نسکافه ای در مایکروفر طرز تهیه کرم نسکافه ای برای کیک

کیک نسکافه ای یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه کافه است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک نسکافه ای در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک نسکافه ای
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ و نیم پیمانه
وانیلنوک قاشق مرباخوری
روغن مایع½ پیمانه
پودر نسکافه۳ قاشق غذاخوری
شیر۱ پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
آرد۲۸۰ گرم

طرز تهیه کیک نسکافه ای

مرحله اول

برای تهیه کیک نسکافه ای خوشمزه ابتدای کار یک چهارم شیر را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری قرار می دهیم تا داغ شود. در ادامه پودر نسکافه را درون شیر می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله مخلوط شیر و نسکافه را هم می زنیم تا ترکیب شوند، سپس کنار می گذاریم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا با دور تند همزن برقی به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود. در وسط کار کاسه را دور گیری می کنیم تا تخم مرغ به صورت یکدست هم زده شود، سپس روغن مایع ر اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط تخم مرغ را در حد مخلوط شدن به مدت ۱ دقیقه با دور تند همزن برقی هم می زنیم. در ادامه مخلوط شیر و نسکافه را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و مجددا در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله پنجم

حالا باقی مانده شیر را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس مجددا در حد مخلوط شدن مواد را با دور تند همزن برقی به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مخلوط آرد و بکینگ پودر را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۳ مرحله درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با لیسک مایه کیک را به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود.

مرحله هفتم

حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس کف قالب را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و مایه کیک را درون قالب می ریزیم.

مرحله هشتم

در این مرحله قالب کیک را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب ها و هوای اضافی بین مایه کیک کاملا از بین برود. در ادامه قالب کیک را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد.

مرحله نهم

در نهایت پس از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم، در صورت پخته بودن آن را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه کیک را از قالب خارج کرده و با پودر قند تزئین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 5 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.