طرز تهیه کیک موکا

طرز تهیه کیک موکا دو رنگ کیک موکا قهوه طرز تهیه کیک اسفنجی موکا فیلم طرز تهیه کیک موکا شکلاتی طرز تهیه کیک موکا بدون فر طرز تهیه کیک موکا برای خامه کشی کیک موکا چیست

کیک موکا یکی از انواع کیک های خوشمزه و مخصوص کافی شاپی است که معمولا با نوشیدنی های داغ سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک موکا در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم کیک موکا
آرد۲ و نیم پیمانه
کره۲۵۰ گرم
شکر۱ و نیم پیمانه
پودر کاکائو½ پیمانه
تخم مرغ۴ عدد
نمکنوک قاشق مرباخوری
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
خامه صبحانه½ پیمانه
شیر½ پیمانه
مواد لازم سس موکا
شیر⅔ پیمانه
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
خامه۳ قاشق سوپخوری
شکر¼ پیمانه
پودر کاکائو۱ قاشق چایخوری
پودر قهوه۱ قاشق چایخوری
شکلات شیری یا تلخ۳۰ گرم

طرز تهیه کیک موکا

مرحله اول

برای تهیه کیک موکای خوشمزه ابتدا از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. حالا یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم.

مرحه دوم

در این مرحله کره را به همراه شکر درون کاسه می ریزیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مواد پف کنند. در ادامه درون یک کاسه مناسب خامه را به همراه شیر اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

حالا تخم مرغ را به همراه وانیل درون مخلوط کره اضافه می کنیم، سپس به هم زدن ادامه می دهیم تا مواد کاملا ترکیب و یکدست شود. در ادامه درون یک کاسه جداگانه آرد را به همراه پودر کاکائو و بکینگ پودر اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد خشک را مخلوط می کنیم، سپس درون الک می ریزیم و ۲ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مقداری از مواد خشک و مقداری از مخلوط شیر را به ترتیب به مخلوط کره اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مایه کیک یکدست شود.

مرحله پنجم

حالا فر را روی حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه درون یک قالب مناسب را با مقداری کره چرب می کنیم، سپس مایه کیک را درون آن می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله قالب را چند بار محکم قالب را روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه خارج شود. حالا قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد.

مرحله هفتم

در همین حین سس کیک را آماده می کنیم. برای این منظور ابتدا درون یک قابلمه مناسب شیر سرد را به همراه نشاسته ذرت می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه شکر و خامه را به مخلوط شیر اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا زمانی که سس کمی غلیظ شد به آن پودر کاکائو و پودر قهوه اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا سس تغییر رنگ دهد. در ادامه سس را از روی حرارت بر می داریم و شکلات شیری یا تلخ را اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله سس را مخلوط می کنیم تا شکلات در آن حل شود. پس از گذشت ۴۰ دقیقه کیک را تست می کنیم، اگر پخته بود آن را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود، سپس از قالب خارج می کنیم.

مرحله دهم

در نهایت کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و سس را به صورت گرم روی کیک می ریزیم. پس از اینکه سس به خورد کیک رفت، آنرا به صورت دلخواه برش می زنیم و به همراه چای یا قهوه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 2 دی 1400
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.