طرز تهیه شیرینی خرمایی

فیلم طرز تهیه شیرینی خرمایی طرز تهیه شیرینی خرمایی کرمانشاهی طرز تهیه شیرینی خرمایی عربی طرز تهیه شیرینی خرمایی بدون فر طرز تهیه شیرینی خرمایی با گردو

شیرینی خرمایی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و ساده است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی خرمایی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی خرمایی
کره۱۰۰ گرم
آرد قنادی۲ پیمانه
بیکینگ پودر½ قاشق چایخوری
روغن مایع۵ قاشق غذاخوری
شیر عسلی۶ قاشق غذاخوری
پودر هل½ قاشق چایخوری
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
مغز گردوبه مقدار کافی
خرما رطببه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی خرمایی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی خرمایی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. حالا پوست و هسته خرماها را جدا کرده و درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه پودر هل و پودر دارچین را به کاسه اضافه کرده و با پشت قاشق به خوبی له و می کنیم، سپس مغز گردو خرد شده را اضافه کرده و مجددا مخلوط می کنیم. در صورتی که خمیر خرمایی سفت بود، مقدار کمی آب به آن می افزاییم.

مرحله سوم

حالا از خمیر خرمایی گلوله هایی به اندازه یک فندق یا کمی بزرگتر جدا کرده و درون یک سینی مناسب می چینیم، سپس درون فریزر گذاشته و اجازه می دهیم کمی سفت شوند. در ادامه به سراغ درست کردن خمیر شیرینی می رویم.

مرحله چهارم

برای این منظور کره به دمای محیط رسیده را به همراه شیر عسلی و روغن مایع درون یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم. در ادامه آرد و بیکینگ پودر را درون الک می ریزیم.

مرحله پنجم

در ادامه مواد خشک را ۳ مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه می افزاییم، سپس با لیسک کمی مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و یکدست حاصل شود. توجه داشته باشید خمیر را بیش از حد مخلوط یا ورز ندهید تا نرم شود.

مرحله ششم

در این مرحله فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس خمیر را به ۲۰ قسمت مساوی تقسیم کرده و گلوله می کنیم. حالا گلوله های خمیر را کمی باز کرد و یک توپک خرمایی وسط آنها می گذاریم.

مرحله هفتم

حالا خمیر را جمع می کنیم تا توپک خرمایی پوشیده شود، سپس به دلخواه روی خمیر را مهر می زنیم. در صورت نبود مهر می توانید با چنگال روی خمیر طرح بیندازید. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله هشتم

در ادامه خمیرهای شرینی را درون سینی فر می چینیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم تا شیرینی ها به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله نهم

حالا اجازه می دهیم شیرینی ها خرمایی کاملا خنک شوند، سپس آنها را از کاغذ روغنی جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت شیرینی های خرمایی را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 1 مهر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.