طرز تهیه شیرینی سیب

طرز تهیه شیرینی سیب و دارچین بدون فر شیرینی سیب تابه ای شیرینی سیب فوری شیرینی سیب در فر طرز تهیه شیرینی سیب و گردو

شیرینی سیب یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مجلسی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی سیب در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی سیب
آرد۴۰۰ گرم
پودر قند۱ پیمانه
ماست پرچرب۳ قاشق غذاخوری
کره۱۵۰ گرم
روغن جامد۵۰ گرم
بیکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
وانیل۱ پنس
مواد لازم میانی شیرینی
سیب۴ عدد بزرگ
شکر۴ فاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
پودر دارچینبه مقدار کافی
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی سیب

مرحله اول

برای تهیه شیرینی سیب خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آنها با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. حالا فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانت یگراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس سیب ها را شسته و پوست شان را کاملا جدا می کنیم. در ادامه سیب ها را با دندانه های درشت رنده، رنده می کنیم و به همراه شکر درون یک تابه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا تابه را روی حرارت ملایم گذاشته و به خوبی تفت می دهیم تا آب سیب کشیده شود، سپس زعفران دم کرده را به همراه پودر دارچین به کاسه اضافه کرده و پس از مخلوط کردن تابه را از روی حرارت بر می داریم تا خنک شود.

مرحله چهارم

در این مرحله به سراغ درست کردن خمیر شیرینی می رویم، برای این منظور آرد را به همراه بیکینگ پودر و وانیل درون یک کاسه مناسب الک می کنیم، سپس ماست، کره و روغن را به کاسه اضافه کرده و پودر قند را درون الک می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا پودر قند را درون کاسه الک کرده و به خوبی ورز می دهیم تا خمیری نرم و یکدست حاصل شود، سپس روی سطح کار را آرد پاشی کرده و خمیر را روی آنرا قرار می دهیم. در ادامه روی خمیر را با کیسه فریزر می پوشانیم.

مرحله ششم

در ادامه خمیر را با کمک وردنه به قطر ۳ میلی متر باز می کنیم، سپس آنرا با کاتر گرد قالب می زنیم. حالا ۱ قاشق از مخلوط مواد میانی خنک شده وسط خمیر ریخته و لبه های خمیر را به هم می چسبانیم.

مرحله هفتم

در این مرحله سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیرهای شیرینی را با فاصله از هم درون سینی می چینیم، سپس سینی را در طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم شیرینی‌ ها و مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بپزند.

مرحله هشتم

پس از گذشت این مدت، زمانی که اطراف شیرینی ها طلایی شد، سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند، سپس برای تزیین مقداری پودر قند روی آنها الک می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 10 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.