طرز تهیه شیرینی نعلی

طرز تهیه شیرینی نعلی

شیرینی نعلی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و قدیمی ایرانی است که برای پذیرایی در مهمانی های خاص بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی نعلی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی نعلی
آرد سفید۵ پیمانه
بیکینگ پودر۱ و ¼ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل یا پودر هل۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۳ عدد بزرگ
شکر دانه ریز۱ پیمانه
روغن مایع۱ پیمانه
وانیل۱ قاشق چایخوری
شکلات و پودر پستهبرای تزیین

طرز تهیه شیرینی نعلی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی نعلی به روش مجلسی در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر دانه ریز و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود. در ادامه روغن را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را به همراه بیکینگ پودر و پودر زنجبیل درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی چند مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به خوبی مخلوط می کنیم تا خمیر درون کاسه جمع شود.

مرحله چهارم

حالا خمیر را به مدت ۱ دقیقه ورز می دهیم تا یکدست و صاف شود. در این مرحله سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس از خمیر به اندازه یک گردو درشت جدا کرده و روی سطح کار به صورت لوله باریک فرم می دهیم.

مرحله پنجم

در ادامه دو طرف خمیر لوله ای را به هم می چسبانیم تا خمیر به شکل نعل درآید. حالا مراحل به همین ترتیب ادامه می دهیم تا خمیر تمام شود، سپس خمیرهای شکل داده شده را درون سینی فر می چینیم.

مرحله ششم

در این مرحله سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. توجه داشته باشید زمان پخت شیرینی بیش از حد مشخص شده نباشد.

مرحله هفتم

در غیر این صورت شیرینی ها خشک می شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در این فاصله شکلات را بنماری می کنیم تا ذوب شود.

مرحله هشتم

زمانی که شیرینی ها خنک شدند، ابتدای آنها را درون شکلات آب شده فرو برده و خارج می کنیم، سپس مقداری پودر پسته روی شکلات می ریزیم. در نهایت شیرینی ها را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 31 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.