طرز تهیه پیشمه

طرز تهیه پیشمه تصویری طرز تهیه پیشمه با ماست طرز تهیه پیشمه قاشقی طرز تهیه پیشمه با خمیر مایه طرز تهیه پیشمه برای دو نفر طرز تهیه پیشمه با آب طرز تهیه پیشمه بدون ماست مواد لازم پیشمه

پیشمه یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و محبوب ترکمنی است که در استان گلستان بسیار رایج می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیشمه در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم پیشمه
آرد۶ پیمانه
شیر یا ماست۱ پیمانه
کره۵۰ گرم
شکر۱ و ⅓ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد متوسط
بیکینک پودر۱ قاشق سوپخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری
گلاب۱ قاشق چایخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه پیشمه

مرحله اول

برای تهیه پیشمه خوشمزه در ابتدای کار از از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا کره کاملا نرم شود. در ادامه کره نرم شده را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا با دور تند همزن برقی تا حدی که مخلوط کره کرم رنگ و خامه ای شود هم می زنیم. در ادامه تخم مرغ ها را دانه به دانه به کاسه اضافه کرده و پس از اضافه کردن هر دانه تخم مرغ آنرا به مدت ۱ دقیقه به خوبی هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله وانیل را به همراه پودر هل و گلاب به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس شیر را به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. حالا آرد را به همراه بیکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک هم می زنیم تا خمیری یکدست و نرم حاصل شود. حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت تا ۱ ساعت ۳۰ دقیقه استراحت کند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان روی سطح کار را آرد پاشی کرده و خمیر را روی آن قرار می دهیم، سپس با وردنه باز می کنیم. در ادامه خمیر را به ابعاد دلخواه برش زده و یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا به اندازه ای که پیشمه ها درون آن غوطه ور بمانند درون قابلمه روغن اضافه کرده و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه خمیرها را درون روغن انداخته و اجازه می دهیم پیشمه ها کاملا سرخ و مغز پخت شوند.

مرحله هفتم

زمانی که پیشمه ها پخته شدند، آنها را از قابلمه خارج کرده و روی دستمال روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی شان کاملا کشیده شود. در نهایت پیشمه ها را درون ظرف مورد نظرمان گذاشته و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 28 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.