طرز تهیه ترشی گل کلم

طرز تهیه ترشی مخلوط با آب گوجه فرنگی طرز تهیه ترشی مخلوط زرد رنگ طرز تهیه ترشی مخلوط کارخانه ای طرز تهیه ترشی مخلوط قرمز رنگ طرز تهیه ترشی مخلوط فوری طرز تهیه ترشی مخلوط بدون سرکه طرز تهیه ترشی مخلوط کرمانی طرز تهیه ترشی مخلوط شهرکردی

ترشی گل کلم یکی از انواع چاشنی های بسیار دوست داشتنی و خوشمزه ایرانی است که معمولا در فصل پاییز تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی گل کلم ساده در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم ترشی گل کلم
گل کلم۱ عدد
هویج۵۰۰ گرم
ساقه کرفس۱ دسته
سیب زمینی ترشی۵۰۰ گرم
سرکه۱ تا ۲ لیوان
فلفل تند۴ عدد
خیار قلمی۴۰۰ گرم
ترخون۳ شاخه
نمک و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه ترشی گل کلم

مرحله اول

برای تهیه ترشی گلم ابتدا گل کلم را به صورت گل های کوچک خرد می کنیم، سپس به خوبی می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان خارج شود. در ادامه هویج را به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله دوم

هویج را هم پس از شستشو درون آبکش قرار می دهیم. در ادامه سیب زمینی ترشی را به همراه ساقه کرفس و خیار به صورت نگینی خرد می کنیم و مانند مواد دیگر پس از شستشو درون آبکش قرار می دهیم تا خشک شوند.

مرحله سوم

برای سرعت بخشیدن به کار می توانیم مواد را به جای قرار دادن در آبکش، با یک دستمال تمیز خشک کنیم. در ادامه یک ظرف شیشه ای درب دار را می شوییم و آنرا نیز به خوبی با دستمال خشک می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که دلیل خشک کردن شیشه و مواد این است که رطوبت باعث کپک زدن ترشی می شود. پس از اینکه مواد به طور کامل خشک شدند، آنها را درون یک ظرف مناسب می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مقداری زردچوبه و در صورت تمایل مقداری گلپر نیز به مواد ترشی اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه نصف ترخون ها را در کف ظرف شیشه ای می ریزیم، سپس تمام مواد را درون ظرف روی ترخون ها می ریزیم.

مرحله ششم

فلفل های تند را هم باید به همراه مواد درون ظرف بریزیم. در ادامه باقیبمانده ترخون ها را روی مواد قرار می دهیم، سپس ۱ قاشق غذاخوری نمک را داخل سرکه می ریزیم و هم می زنیم تا نمک به طور کامل درون سرکه حل شود.

کمرحله هفتم

حالا مخلوط سرکه و نمک را روی مواد ترشی اضافه می کنیم. در صورتی که تمایل داشته باشیم ترشی خیلی تند و تیز نشود، می توانیم نصف شیشه را سرکه بریزیم و باقیمانده آنرا با آب جوشیده خنک شده پر کنیم.

مرحله هشتم

در پایان درب ظرف را محکم می بندیم، به صورتی که هیچ گونه هوایی وارد آن شود، سپس در یک جای خشک و خنک دور از نور خورشید قرار می دهیم تا ترشی آماده شود. حدودا ۱۲ هفته بعد ترشی ما آماده مصرف است.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 15 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.