طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر

طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر ساده طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر شمالی سبزی معطر ترشی بادمجان شکم پر طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر با رب انار طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر مجلسی طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر شیرازی ترشی بادمجان شکم پر بوشهری طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر با تمر هندی

ترشی بادمجان شکم پر یکی از انواع ترشی های سنتی و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم ترشی بادمجان شکم پر
بادمجان۳ کیلوگرم
فلفل سبز تند۱۰۰ عدد
سیر۲ بوته
سبزی ترشی۱ کیلوگرم
شیره انگور۱ لیوان
نمک و سرکهبه مقدار کافی

طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر

مرحله اول

برای تهیه ترشی بادمجان شکم پر خوشمزه ابتدا بادمجان ها را به خوبی می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان به طور کامل خارج شود. در ادامه قسمت بالای بادمجان ها را جدا می کنیم.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که نیازی نیست کلاهک بادمجان ها را جدا کنیم، همین که بالای بادمجان ها را جدا کنیم، کافی است. در ادامه بادمجان ها را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس ۳ لیوان سرکه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم سرکه چند دقیقه بجوشد تا بادمجان ها کمی نرم شوند. در ادامه بادمجان ها را از سرکه خارج کرده و درو آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی شان به طور کامل گرفته شود.

مرحله چهارم

حالا بوته ها را باز کرده و حبه های سیر را تمیز می کنیم، سپس به صورت ساطوری ریز خرد کرده و کنار می گذاریم. در ادامه سبزی را پس از شستشو و خشک شدن به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله فلفل های تند را به صورت ساطوری ریز خرد کرده و کنار می گذاریم. در ادامه فلفل را با سیر و سبزی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه شکم بادمجان ها را با استفاده از یک کارد تیز باز می کنیم.

مرحله ششم

حالا درون شکم بادمجان ها را با ترکیب سیر، سبزی و فلفل پر می کنیم. در ادامه بادمجان ها را درون یک ظرف مناسب به صورتی در کنار هم می چینیم که مواد از درون شکم بادمجان ها خارج نشود و بیرون نریزد.

مرحله هفتم

در این مرحله شیره انگور را به همراه ۱ قاشق غذاخوری نمک به سرکه ای که بادمجان ها را درون آن جوشاندیم اضافه کرده و با هم ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند. در ادامه ترکیب سرکه را روی بادمجان ها می ریزیم.

مرحله هشتم

اگر مقدار سرکه کم بود، مجددا مقداری سرکه به ظرف اضافه می کنیم تا روی بادمجان ها را به طور کامل بگیرد. در ادامه درب ظرف را محکم می بندیم و آنرا به مدت یک هفته در جای خشک و خنک می گذاریم تا ترشی آماده شود.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 21 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.