طرز تهیه شیرینی برنجی قزوینی

طرز تهیه شیرینی برنجی قزوینی

شیرینی برنجی قزوینی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی  است که برای پذیرایی بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی برنجی قزوینی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی برنجی قزوینی
مخلوط کره و روغن جامد۳۸۰ گرم
پودر قند۲۰۰ گرم
زرده تخم مرغ۴ عدد
سفیده تخم مرغ۱ عدد
آرد برنج۷۵۰ گرم
گلاب۳ قاشق سوپخوری
پودر هل۲ قاشق چایخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
خلال پستهبرای تزیین

طرز تهیه شیرینی برنجی قزوینی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی برنجی قزوینی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل از شروع کار کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا نرم شود، سپس به همراه روغن جامد درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا پودر قند را درون کاسه الک کرده و با همزن دستی به خوبی مخلوط می کنیم تا هیچ گلوله ای باقی نماند، سپس زرده های تخم مرغ را به همراه سفیده تخم مرغ از صافی رد می کنیم و به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

در ادامه مواد درون کاسه را با همزن دستی به مدت یک دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند، سپس گلاب را به کاسه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم. در ادامه آرد برنج را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد برنج را یکباره به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا خمیری نرم و یکدست حاصل شود. توجه داشته باشید طریقه ورز دادن به این شکل است که خمیر را روی هم قرار داده و روی هم می مالیم.

مرحله پنجم

حالا خمیر را به دو قسمت تقسیم کرده و به یکی از قسمت ها مقداری زعفران دم کرده اضافه می کنیم، سپس مجددا به همان صورت ورز می دهیم تا خمیر زعفرانی شود. در ادامه از خمیر به اندازه یک گردو جدا می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله خمیر را در دست گرد کرده و در صورتی که خمیر ترک نداشت بافت آن مطلوب می باشد. حالا به قسمت دیگر خمیر پودر هل را اضافه کرده و به همان صورت ورز می دهیم تا خمیر کاملا نرم و یکدست شود.

مرحله هفتم

حالا خمیرها را درون دو کیسه فریزر جداگانه گذاشته و صاف می کنیم، سپس به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت در دمای محیط قرار می دهیم تا استراحت کنند. پس از گذشت این زمان فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌ گراد روشن می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله خمیرها را چرخ می کنیم تا کاملا نرم شوند، سپس از خمیرها اندازه یک گردوی کوچک جدا کرده و روی آنها را به دلخواه مهر می زنیم. در ادامه خمیرها را با فاصله از هم درون سینی بدون کاغذ روغنی قرار می دهیم.

مرحله نهم

حالا روی خمیرهای زعفرانی را با خلال پسته و روی خمیرهای هلی را با دانه هل تزیین می کنیم، سپس سینی را در طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم شیرینی ها درون فر بماند تا کاملا پخته شوند.

مرحله دهم

زمانی که شیرینی ها پخته شدند، سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به آنها اجازه می دهیم کاملاً خنک شوند. زمانی که شیرینی ها خنک شدند، آنها را درون سینی کمی جابجا کرده و از سینی خارج می کنیم.

مرحله یازدهم

در نهایت شیرینی ها را درون یک ظرف مناسب گذاشته و به همراه چای تازه دم سر می کنیم. برای نگهداری این نوع شیرینی می‌ تواند آنها را درون یک ظرف درب بسته در یک جای خشک و خنک بدون نور نگهداری کنید. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 4 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.