طرز تهیه شیرینی پادرازی

طرز تهیه شیرینی پادرازی بدون فر طرز تهیه شیرینی پادرازی با پیمانه طرز تهیه شیرینی پادرازی با روغن مایع طرز تهیه شیرینی پادرازی مشهدی طرز تهیه شیرینی پادرازی دو رنگ طرز تهیه شیرینی پادرازی قزوینی طرز تهیه شیرینی پادرازی گرگان طرز تهیه شیرینی پادرازی تصویری

شیرینی پادرازی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی پادرازی در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی پادرازی
روغن صاف قنادی۲۲۰ گرم
آرد سفید۱۳۰ گرم
آرد نخودچی۱۳۰ گرم
آرد برنج۱۱۰ گرم
پودر قند۵۰ گرم
عسل۵۰ گرم
پودر هل۲ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق چایخوری
مواد لازم رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع۱ قاشق غذاخوری
کنجدبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی پادرازی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی پادرازی خوشمزه در ابتدای کار روغن قنادی را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۲ تا ۳ دقیقه هم می زنیم تا کاملا نرم و یکدست شود. حالا پودر قند را درون الک می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه پودر قند را درون کاسه حاوی روغن الک کرده و مجددا با دور تند همزن برقی به مدت ۱ تا ۲ دقیقه هم می زنیم، سپس زعفران دم کرده را به همراه پودر هل به کاسه می افزاییم و به مدت ۱ دقیقه به خوبی هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله عسل را به کاسه اضافه کرده و به مدت ۱ دقیقه دیگر هم می زنیم. حالا آرد سفید را به همراه آرد نخودچی و آرد برنج را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را با نوک انگشت ورز می دهیم تا کاملا یکدست و جمع شود، سپس خمیر به دست آمده را درون کیسه فریزر قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم خمیر به مدت ۲۴ ساعت در فضای آشپزخانه بماند تا استراحت کند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر به طور کامل گرم شود. در ادامه خمیر را بین دو کاغذ روغنی قرار داده و آنرا به وسیله وردنه به ضخامت نیم تا ۱ سانتی متر باز می کنیم.

مرحله ششم

حالا خمیر را با کاتر شیرینی پادرازی قالب می ریزیم، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و خمیرهای قالب زده شده را درون آن می چینیم. در ادامه برای شکیل تر شدن شیرینی ها روی خمیرها را با چنگال خط می اندازیم.

مرحله هفتم

در این مرحله زرده تخم مرغ را با روغن مایع و زعفران دم کرده مخلوط کرده و با برس روی خمیرها را رومال می کنیم، سپس مقداری کنجد به صورت پخش روی آنها می پاشیم. حالا سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در ادامه اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا بپزند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 5 مرداد 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.