طرز تهیه سوفله بادمجان

طرز تهیه سوفله بادمجان بدون فر طرز تهیه سوفله بادمجان بدون سس سفید طرز تهیه سوفله بادمجان و سیب زمینی طرز تهیه سوفله بادمجان با مایکروفر طرز تهیه سوفله بادمجان و گوشت چرخ کرده فرق سوفله بادمجان با گراتن بادمجان طرز تهیه سوفله بادمجان و مرغ

سوفله بادمجان یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سوفله بادمجان در ادامه با سایت آموزشی نکته چی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بادمجان۲ کیلوگرم
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد درشت
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا۱۰۰ گرم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
مواد لازم برای سس بشامل
کره۵۰ گرم
شیر۱ پیمانه
آرد سفید۲ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه سوفله بادمجان

مرحله اول

برای تهیه سوفله بادمجان خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه بادمجان ها را شسته و پوست آنها را جدا می کنیم، سپس به صورت ورقه ای برش می زنیم.

مرحله دوم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم، سپس اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود. در ادامه ورقه های بادمجان را درون تابه می چینیم و دو طرفشان را کاملا سرخ می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله بادمجان های سرخ شده را از تابه خارج کرده و روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی شان کشیده شود. حالا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده، سپس یک تابه جداگانه روی حرارت می گذاریم.

مرحله چهارم

در ادامه مقداری روغن مایع به تابه می افزاییم، سپس پیاز را اضافه کرده و تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود. زمانی که پیاز سرخ شد، گوشت چرخ کرده را به تابه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا گوشت سرخ شود.

مرحله پنجم

حالا رب گوجه فرنگی را به همراه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه کرده و به تفت دادن می دهیم تا رب گوجه فرنگی و ادویه ها کاملا سرخ شوند. زمانی که گوشت کاملا پخت، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله به سراغ درست کردن سس بشامل می رویم، برای این منظور یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و کره را به آن افزوده و اجازه می دهیم کره ذوب شود، سپس آرد را به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله هفتم

زمانی که بوی خامی آرد کاملا از بین رفت، شیر را کم کم به قابلمه اضافه کرده و به صورت مداوم هم می زنیم تا گلوله های آرد درون شیر باز شوند. حالا سس را به صورت مداوم هم می زنیم تا به غلظت فرنی برسد.

مرحله هشتم

پس از اینکه سس به غلظت مطلوب رسید، خامه را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم، سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله نهم

حالا یک لایه بادمجان سرخ شده کنار هم درون ظرف می چینیم، سپس مقداری از مواد گوشتی به صورت پخش روی بادمجان ها می ریزیم. در ادامه مقداری از سس بشامل روی مواد گوشتی ریخته و روی آنرا با پنیر پیتزا می پوشانیم.

مرحله دهم

در ادامه به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند، سپس لایه آخر را با مقدار زیادی پنیر پیتزا کاور می کنیم. برای شکیل تر شدن سوفله، فلفل دلمه ای را به صورت حلقه ای برش زده و روی پنیر پیتزا قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله ظرف را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم سوفله به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا پنیر پیتزا کاملا آب شود. پس از گذشت این زمان گریل را به مدت ۵ دقیقه روشن می کنیم تا پنیر پیتزا طلایی و خوشرنگ شود. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 20 شهریور 1401
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام نکته چی و لینک مستقیم بلا مانع است.